Kevennyksistä tuli taidemateriaalia Vaasassa.

26.05.2023 7.00

Mansikkasaaren tuotannossa aloitimme varustekevennykset myös poistamalla turhat  matetiaalit tarpeettomista paikoista. Tämä tapahtui tuolloin vielä prässäämällä, ja siinä olimme tuona aikana (ennen laserleikkauksien tuloa) esimerkillisen pitkällä. - Pisimmälle viety pankkomalli oli ruolloin MAGNUN. joka sai myös nimen "reikäpankko". - Magnum pankkomallisto menii lujuus/painosuhteessa reippaasti alle kaikkien teräs-, ja  alumiinipankkomallistojen.- Magnumin irtotolppia veimme runsaasti  Kanadaan Deloupelle nimellä VikingForest.

Magnum

 Hirven Markun kautta Isä-Orvolle, ja sieltä edelleem taidetuotantoon Edvinin polun varrelle. Samaten sinne päätyivät myös kaikki prässåyksen kevennysosat  apurungoistamme, ja välipalkeistamme.



Värinäkoe on paljon antava.

Mansikkasaaren telakan tuotannossa oli prässilinjat, joilla poisimme teräsosista turhaa painoa. Yksi tehokkaiimiista esimerkeistä oli Magnum- pankko, jonka lujuus/painosuhteessa pääsimme reippaasti alle 70-luvulla karkkinoille tuomiemme alumiinipankkojen painon. Tämä "reikäpankkomallimme" on tänään edelleenkin Kanadan suosituin irtotolppa - tuotemerkillä Deloupe.

Edvinin patsaat kökällä kuntoon | Yle Uutiset

Reikäpankkojamme emme emme tehneet turhaan.

Edvininpolku - Ite-taide

Magnum pankkomalleista kehitetty versio on Kanadassa edellenkin suosituin irtotolppamalli nimellä VikingForest Deloupe. ja Mansikkasaaren aikojen prässireijitykset koristavat Edvinin polkua ja Vaasan kiertoliittymiä , - ja mitä ilmeisimmin vielä jopa satojakin vuosia eteenpäin.XXhj.26.5.2023

15.06.2024 7.00Nimitykset: Jouni Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
19.06.2024 15.00Myös 76 tonnisten yhdistelmien kuormatilojen kokoluokissa suuret erot.
19.06.2024 13.00Raakapuuyhdistelmien maksimikorkeus Suomessa 4.4m ja Ruotsissa vapaa korkeus.
19.06.2024 11.00Raakapuun mittaus on kautta aikojen perustunut osaltaan pettämiseen.
19.06.2024 9.00Virallista puutavarapankkojen kuormakokovertailua tarvitaan pikaisesti. - Kuormatilavuustiotoutta on lisättävä ja selkeytettävä.puu76 ---artikkelimme vuodelta 2013 !!!
19.06.2024 7.00Teräksen kilpailukyvyn tuottavuudessa tekee myötöraja, kinnomoduli ja uusden tekniikan levynkäsittelytuotanto.

Siirry arkistoon »