Sidoksen kiinnityspisteitten paikka on sekin erittäin tärkeää.

29.09.2022 15.00


Nippusiteitten kiristysvoimat ja määrä käsiteltiin nippusidontalaissa, mutta niitten kiinnityspisteitten valvontaohjeistus jäi "retuperälleen". Lisäksi siteitten nippujen yliviennin paikka määrittelee siteen pitävyyden kiristimen ja kiristysvoimien sekä määrän  ohella. 

Ketjun yliheitto on nosturilla mukavaa.

Jos kiristimien kiinnitys on pankosta pankkoon, on pankkokiinnitys oltava molemminpuolisten pitävien kiinteitten esteitten takana - muutoin nippu muuttuu riskialttiiksi"juntaksi" jonka pysäyttäminen on liikkeelelähdön jälkeen vaativaa, jopa ahdotonta.

Toinen paha, ja usein näkyvä nippusidontavirhe on liinan /ketjun vääränpuolinen vienti nipun yli. Kiristin on vietävä , joko täysin suorasti, tai hieman nipun mahdollisen jarrutuksen aiheuttanan suunnan puolelta ja takanipussa takakautta. Jos nioou liikahtaa, kiristää se oikein tehtyä sidontaa, eikä löyhdytä sitä vaarallisesti.XXhj.29.9.2022
25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
27.04.2024 3.00IFAT 2024: Sennebogenilta uusi purkukone
27.04.2024 0.07SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
26.04.2024 17.00Liukuesteet ovat osa turvallista kuormansidontaa.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.

Siirry arkistoon »