Ford-hyötyajoneuvot Euroopan markkinajohtaja ennätyksellisesti jo kahdeksan vuotta peräkkäin; Suomessa pakettiautojen ykkönen jo neljättä vuotta peräkkäin

20.01.2023 17:00

E-TRANSIT_CHROME_BLUE_L2H2_04.jpg

Ford oli ennätyksellisesti jo kahdeksantena peräkkäisenä vuonna Euroopan myydyin hyötyajoneuvomerkki. 

Fordin hyötyajoneuvojen markkinaosuus Euroopassa oli viime vuonna kaikkien aikojen korkein, 15 prosenttia. Markkinaosuus kasvoi yhdessätoista maassa: Britannia, Espanja, Irlanti, Italia, Kreikka, Portugali, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa ja Turkki. 

“Teimme uuden ennätyksen olemalla Euroopan hyötyajoneuvomarkkinan johtaja jo kahdeksatta vuotta peräkkäin. Tämä on osoitus siitä, kuinka paljon asiakkaamme luottavat Fordin paketti- ja avolava-autojen suorituskykyyn”, sanoo Hans Schep, General Manager, Ford Pro, Europe.

Menestyksen kärjessä oli Ford Transit Custom, 2,3 joka oli jälleen Euroopan myydyin tonniluokan pakettiauto. Transit Custom oli myös kaikkein myydyin automalli Britanniassa, jossa Ford on nyt ollut hyötyajoneuvojen markkinajohtaja jo 57 peräkkäisenä vuonna. 

Ford rekisteröintitilastojen kärjessä myös Suomessa

Ford on hallinnut Suomen pakettiautomarkkinaa jo neljä vuotta peräkkäin. Vuonna 2022 vauhti kiihtyi loppuvuotta kohden, ja koko vuoden rekisteröinnit päätyivät lukemaan 2 252 kappaletta, jolla saavutettiin 20,12 prosentin markkina-osuus. 1

Fordin maahantuonnissa iloitaan menestyksestä ja katsotaan luottavaisesti alkaneeseen vuoteen.

Oy Ford Ab:n hyötyajoneuvojen myyntipäällikkö Petteri Pajanen kiittää tuloksesta erityisesti Fordin laajaa ja ammattitaitoista myyntiverkostoa sekä pakettiautoihin erikoistuneita myyjiä. Kiitoksen saavat myös Fordin asiakkaat, jotka ovat haasteellisesta toimitustilanteesta huolimatta kärsivällisesti odottaneet autojaan.

"Täyssähköisen E-Transitin toimitukset alkoivat Suomessa vuoden 2022 aikana, ja auto nousi heti luokkansa myydyimmäksi malliksi. E-Transitin toimitustilanne on hyvä ja asiakkaiden kiinnostus tuotetta kohtaan suuri, joten uskon menestyksen jatkuvan myös tänä vuonna", toteaa Reima Sievänen, myyntijohtaja hyötyajoneuvot, Oy Ford Ab. "Myös täysin uuden Transit Custom -malliston myynti ja toimitukset käynnistyvät tänä vuonna ja pystymme nyt tarjoamaan entistä enemmän vaihtoehtoja tonniluokan pakettiautoasiakkaille - polttomoottorista täyssähköiseen versioon ja nyt myös nelivetoautomaattina."

Ford Pro -hyötyajoneuvojen mallisto ja palvelut uudistuvat

Ford Pro hyötyajoneuvomallisto uudistuu täysin lähivuosien aikana. Malliston muutos käynnistyi keväällä 2022 Ford Pron tuodessa markkinoille täyssähköisen E-Transitin, 5 joka on kesäkuussa tapahtuneesta lanseerauksestaan alkaen johtanut kaksitonnisten täyssähköpakettiautojen segmenttiä Euroopassa.

Täyssähköistä, päästötöntä pakettiautomallistoa täydentää syksyllä 2022 esitelty E-Transit Custom, 4 jonka tuotanto käynnistyy syksyllä 2023.

Vuonna 2022 yhtiö julkisti myös täysin uuden Ranger avolava-automallistonsa. 3,6 Ranger vahvisti johtoasemaansa segmentissään ollen viime vuonna Euroopan suosituin avola-automalli jo kahdeksatta peräkkäistä vuotta. 

Uusien tuotteiden lisäksi Ford Pro esitteli viime vuoden aikana myös ohjelmistoille, lataukselle ja rahoitukselle suunnitellun integroidun alustan, jonka tarkoituksena on parantaa kaiken kokoisten yritysten tuottavuutta ja kestävyyttä Euroopassa. Palveluiden saatavuus vaihtelee eri markkinoilla. 

# # #

Fordin rekisteröinnit seuraavissa maissa: Aankomaat, Belgia, Britannia, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tsekki, Turkki, Unkari. Suomen rekisteröinnit Netwheels.

Ford Transit Custom harmonisoidut CO2-päästöt 171-318 g/km WLTP ja harmonisoitu polttoaineen kulutus 6,5-12,1 l/100 km WLTP

Ilmoitettu WLTP-mittaustavan mukainen polttoaineen/energiankulutus määritellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EU) 2017/1151 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä.

Virallinen harmonisoitu toimintamatka ilmoitetaan lähempänä myynnin aloittamista. 

WLTP-mittaustavan mukaan mitattuna. Jopa 317 km toimintamatka (suunniteltu WLTP-tavoite) on mahdollista saavuttaa täyteen ladatulla akulla – riippuen auton mallista ja akusta. Todelliseen toimintamatkaan vaikuttaa useat eri tekijät, esimerkiksi sääolosuhteet, ajotapa, ajoreitti, ajoneuvon kunto sekä litiumioniakun ikä ja kunto. 

Ford Ranger harmonisoidut CO2-päästöt 208-315 g/km WLTP ja polttoaineen kulutus 7,9-13,8 l/100 km WLTP.

06.02.2023 7:00Tiesitkö , että???: -Terminatorien ja TimberMaxxien pintakäsittelyssä on myös täysin ruostumaton ja myös muoviton kuumasinkitysvaihtoehto, - olisiko siinä mitään järkeä ???
06.02.2023 3:00Miksi alumiinipankoissa on erittäin pienet- , ja ilmavastusominaisuuksiltaan ja tuottavuudeltaan huonotasoiset kuormatilat
06.02.2023 0:07Paripyöräketjut puutavara-autoihin suoraan Metsätyön varastosta
05.02.2023 20:10Teollisuusliiton ilmoittamat lakot väistyvät - Teknologiateollisuuden työntekijöille syntyi uusi TES
05.02.2023 18:00Pankon joustavuus.
05.02.2023 17:00Puutavara-yhdistelmän pankkojen ilmanvastuksella on yllättävänkin suuri merkitys tuottavuuteen ja turvallisuuteen.
05.02.2023 15:00Terminator XXL puutavarapankot
05.02.2023 14:00TIESITKÖ , ETTÄ ........
05.02.2023 13:00Miksi alumiini on edelleen pankkojen raaka-aine???
05.02.2023 12:00Alumiini on materiaaliominaisuuksiltaan jämähtänyt 70-luvun tasolle, mutta sen pintakäsittely on valmiiksi 100:sesti muoviton , -kestävä, ja -halpa.

Siirry arkistoon »