Kun kehitin alupankkomallit 1976 , en ymmärtänyt vielä muusta, kun keventämisestä !!!
06.06.2024 11.00
![Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1658486767291_2_large.jpg)
Alukarikka oli tuolloin (70-luvulla) samoissa korkeuksissa, ja sisämitoissa, kun aikalaisensa kilpailijapankot, mutta painoltaan se oli likimain puolessa. Tuo oli aikansa kovin keksintö j ja se näyttää toimivan joillakin vieläkin.
![1976 käytettiin lujinta ja hitsauskelpoista alumiinia.](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1610971180053_1_large.jpg)
Tuosta ajasta on aikaa lulunut jo liki 50- vuotta!!!
![Pankkorunko on alumiinipankossa 8 cm Terminatoria korkeampi. Vaikuttaa kuormakokoon ja ajo-ominaisuuksiin negatiivisesti.](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1468746499948_1_large.jpg)
Tuon 50 vuoden aikana on muuttuneet kantavuudet, automallit ja miehetkin jo moneenkin kertaan. Alukarikka on sama , ja alupankon käyttäjiäkin on, mutta harvemmassa määrin. - Tuona aikana on muutakin muutosta tullut, kun miesten vaihtuminen. , ja onhan alumiinipankotkin muuttuneet. Ne painoivat tuolloin jopa alle 100 kiloa, ja nyt jo pinotavarapankkoinakin reippaasti yli 150kg .
Uskollisuus maksaa, ja jäljitelmistä lohdutusta vain puolet.
![](https://asiakas.kotisivukone.com/files/terminator-xxl.kotisivukone.com/.album/1472280585385_1_small.jpg)
Asiakasuskollisuus on joskus tuhoavankin kallista - niin tässäkin tapauksessa. Alumiinipankko sopii kuitenkin myös mainiosti tähänkin aikaamme. Se on apuna kuormakokojen kasvusta johtuneessa automäärän vähennyksessä, ja rajoittaa merkittävästi taksanpolkumahdollisuuksiakin. -Jäljitelmäpankot tuovat rahallista lohtua hieman, ja niillä säilyy asiakas-, ja merkkiuskollisuuskin ??!!?? XXhj.6.6.2024
|