Kun kehitin alupankkomallit 1976 , en ymmärtänyt vielä muusta, kun keventämisestä !!!
13.04.2025 13.00

Alukarikka oli tuolloin (70-luvulla) samoissa korkeuksissa, ja sisämitoissa, kun aikalaisensa kilpailijapankot, mutta painoltaan se oli likimain puolessa. Tuo oli aikansa kovin keksintö - ja se näyttää toimivan joillakin vieläkin.- Sitå täydensi jo ensitoimituksesta alkaen auton alumiininen apurunkopaketti .

Tuosta ajasta on aikaa lulunut jo liki 50- vuotta!!!

Tuon 50 vuoden aikana on muuttuneet kantavuudet, automallit ja miehetkin jo moneenkin kertaan. Alukarikka on sama , ja alupankon käyttäjiäkin on, mutta harvemmassa määrin. - Tuona aikana on muutakin muutosta tullut, kun miesten vaihtuminen. , ja onhan alumiinipankotkin muuttuneet. Ne painoivat tuolloin jopa alle 100 kiloa, ja nyt jo pinotavarapankkoinakin reippaasti yli 150kg .
Uskollisuus maksaa, ja jäljitelmistä lohdutusta vain puolet.

Asiakasuskollisuus on joskus tuhoavankin kallista - niin tässäkin tapauksessa. Alumiinipankko sopii kuitenkin myös mainiosti tähänkin aikaamme. Se on apuna kuormakokojen kasvusta johtuneessa automäärän vähennyksessä, ja rajoittaa merkittävästi taksanpolkumahdollisuuksiakin. -Jäljitelmäpankot tuovat rahallista lohtua hieman, ja niillä säilyy asiakas-, ja merkkiuskollisuuskin ??!!?? XXhj.13.4.2025
Lisätietoja /- asiantuntija: Heikki Jokela 050 4129 024 heikki.jokela@ammattilehti.fi
Toimitusvaraukset / - myynti: Esko Leppänen 040 5153716 Markku Hirvi 0400 148 584 Heikki Jokela 050 4129 024
|