IVECO hoitaa 92 % kriittisistä ajoneuvovioista neljän tunnin kuluessa

08.09.2023 17.00

ivecohoitaa.jpg

Kuljetusalan digitalisaatio luo jatkuvasti parempia edellytyksiä kaluston omistajille vähentää kokonaiskustannuksiaan ja lisätä kuljettajien turvallisuutta. IVECOn uudet luvut osoittavat, että digitaalisen palvelunsa avulla 92 prosenttia kaikista IVECOn ajoneuvoissa ilmenneistä kriittisistä vioista käsitellään neljän tunnin kuluessa Pohjoismaissa.

Yhä enemmän digitalisoituvalla kuljetusalalla on nyt useita apuvälineitä, joiden avulla voi tehostaa ajoneuvokannan toimintaa, lisätä tuottavuutta ja antaa kuljettajille paremmat edellytykset ajaa turvallisemmin. IVECO on julkaissut raportin, joka osoittaa, että IVECO ON -palvelu voi auttaa käyttäjiään välttämään kalliita seisokkeja ja tarpeettomia riskejä.


IVECO ONin ansiosta 92 prosenttia kaikista kriittisistä ajoneuvovioista Pohjoismaissa käsitellään neljän tunnin kuluessa

– Tavoitteenamme on maksimoida asiakkaidemme ajoneuvojen käyttöaika ja samalla ehkäistä vahinkoja ja vakavia vikoja. Kokoamamme data osoittaa, että IVECO ONin avulla olemme pystyneet käsittelemään ja korjaamaan 92 prosenttia kaikista kriittisistä ajoneuvovioista sekä noin 94 prosenttia kaikista ei-kriittisistä vioista Pohjoismaissa. Lisäksi näemme, että noin 90 prosentissa tapauksista ongelman ratkeamiseen tai auton toimittamiseen korjaamoon on kulunut vain 24 tuntia, kertoo IVECOn TCO Manager Nico Jørgensen.

Niin suuret kuin pienet viat hoituvat

IVECO ON tarjoaa kuljettajalle ja kaluston omistajalle monipuolista reaaliaikaista tietoa. Se voi kuitenkin auttaa myös silloin, kun asiat menevät pieleen. Tätä palvelua onkin uusien lukujen mukaan käytetty, ja se on toimivaksi todettu.

– Keskusvalvomomme on osa tarjoamaamme palvelua. Valvomo sijaitsee Torinossa, Italiassa, ja siellä työntekijämme istuvat ympäri vuorokauden ja valvovat kaikkia IVECO ON -järjestelmäämme yhdistettyjä ajoneuvoja. Jos ajoneuvoon tulee vika, huoneessa alkaa soida hälytys. Tämän jälkeen henkilökuntamme ryhtyy hommiin ja tutkii, mikä virhe on ja miten he voivat auttaa. He antavat myös ilmoituksen asiakkaan kotimarkkinoiden jälleenmyyjälle, jotta paikallisessa teknisessä tuessa voidaan nähdä, ilmoittaako jokin ajoneuvoistamme viasta, selostaa IVECOn Customer & Product Support Manager Henrik Vangsfeldt ja jatkaa:

– Vakavissa vioissa valvomo voi ottaa suoraan yhteyttä asiakkaaseen ja antaa tietoa ajoneuvon tilasta, jos auto täytyy viedä heti esimerkiksi korjaamolle. Olemme myös aktivoineet geoaitauksen kaikissa ajoneuvoissa, jotta voimme nähdä, missä ne kulkevat. Näin valvomossa voidaan ottaa yhteyttä korjaamoon jo ennen kuin he puhuvat asiakkaan kanssa. He voivat tarkistaa, onko korjaamolla tarvittavia varaosia ja mitkä ovat vapaat kellonajat käynnille, ja kertoa tiedot suoraan asiakkaalle.

Henrik Vangsfeldt päättää:

– Lievemmissä vioissa tai kun ajoneuvo tarvitsee huoltoa, voimme informoida asiakasta ja auttaa suunnittelemaan korjaamokäynnin. Autamme asiakkaitamme löytämään korjaamon myös kotimarkkinoiden ulkopuolelta. Kaikki tämä pätee, olipa käytössä monilukuinen kalusto tai vain yksi ajoneuvo. Ainoa mitä vaaditaan on, että IVECO ON on aktivoitu.

Turvallisempaa ajoa ja kustannussäästöjä

IVECO puhuu mielellään niin kutsutun ennakoivan ajamisen puolesta. Tekniikkaa käytetään ennustamaan kuljettajan käyttäytymistä eri tekijöiden, kuten liikenteen, vuorokaudenajan ja aikaisemman ajohistorian, perusteella. Tekniikkaan kuuluu myös apu- ja analyysityökalujen, kuten IVECO ONin, käyttö.

– Kaluston omistajalle ennakoivalla ajotavalla voi olla useita etuja. Ennakoimalla kuljettajan käyttäytymistä voidaan vähentää polttoaineen kulutusta ja huoltokustannuksia välttämällä ajoneuvon tarpeetonta kulumista. Ennakoiva ajaminen voi lisäksi auttaa vähentämään onnettomuusriskiä, koska kuljettaja on tiedostavampi ajaessaan. IVECO ONin avulla autamme asiakastamme myös tehostamaan korjaamoprosessia ja saamaan kaiken irti korjaamovierailuistaan. Näin asiakas säästää rahaa ja pidentää ajoneuvon käyttöikää, Henrik Vangsfeldt summaa.

15.06.2024 7.00Nimitykset: Jouni Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
19.06.2024 15.00Myös 76 tonnisten yhdistelmien kuormatilojen kokoluokissa suuret erot.
19.06.2024 13.00Raakapuuyhdistelmien maksimikorkeus Suomessa 4.4m ja Ruotsissa vapaa korkeus.
19.06.2024 11.00Raakapuun mittaus on kautta aikojen perustunut osaltaan pettämiseen.
19.06.2024 9.00Virallista puutavarapankkojen kuormakokovertailua tarvitaan pikaisesti. - Kuormatilavuustiotoutta on lisättävä ja selkeytettävä.puu76 ---artikkelimme vuodelta 2013 !!!
19.06.2024 7.00Teräksen kilpailukyvyn tuottavuudessa tekee myötöraja, kinnomoduli ja uusden tekniikan levynkäsittelytuotanto.

Siirry arkistoon »