Hyundai toimittaa täysin sähköisen kevyen hyötyajoneuvon Ivecolleed

07.02.2024 0.07

hyundaiiveco.jpg

Hyundai Motor Company ja Iveco Group ilmoittivat tänään allekirjoittaneensa sopimuksen IVECO-tunnuksella varustetun, Hyundain eLCV -yleisalustaan perustuvan täyssähköisen kevyen hyötyajoneuvon toimituksesta Eurooppaan. Uusi ajoneuvo liittyy Iveco Groupin sähköisten kevyiden hyötyajoneuvojen mallistoon ja laajentaa siten konsernin kevyiden hyötyajoneuvojen valikoimaa ikonisen IVECO Dailyn rinnalla.

(kuva yllä: Etelä-Korean Soulissa järjestettyyn toimitussopimuksen allekirjoitustilaisuuteen osallistuivat Hyundai Motor Companyn toimitusjohtaja Jaehoon Chang, Hyundai Motor Companyn varatoimitusjohtaja ja Global Commercial Vehicle & Hydrogen Business -liiketoiminta-alueen johtaja Ken Ramírez, Iveco Groupin toimitusjohtaja Gerrit Marx ja Iveco Groupin Truck Business Unit -yksikön johtaja Luca Sra.)

Hyundai Motor ja Iveco Group aloittivat yhteistyön maaliskuussa 2022 ja ovat saavuttaneet vetykäyttöisten hyötyajoneuvojen kehityksessä konkreettisia tuloksia, kuten eDAILY FCEV:n yhteiskehittäminen ja E-WAY FCEV -kaupunkibussin lanseeraus. Uusi sopimus laajentaa kumppanuuden uusiin ympäristöystävällisiin mallistoihin sekä korostaa molempien yritysten sitoutumista pyrkimykseen nopeuttaa siirtymää hiilineutraaliin liikkuvuuteen ja liikenteeseen.

IVECO-tunnuksella varustettu auto on ensimmäinen vientimalli, jossa on Hyundain uusi täyssähköistetty eLCV-yleisalusta kevyille, kokonaispainoltaan 2,5–3,5 tonnin sähköisille hyötyajoneuvoille. Innovatiivinen alusta hyödyntää Hyundain uusinta, seuraavan sukupolven akkusähköajoneuvojen tekniikkaa, ja sen matala lattia tekee rahdin lastaamisesta ja kuljettamisesta helpompaa. Uusi ajoneuvo on suunniteltu vastaamaan sähköisten hyötyajoneuvojen tulevaisuuden kysyntään. 

Yhteistyön myötä Hyundai valmistaa ja toimittaa IVECO-tunnuksella varustetun alustan Euroopan markkinoille, ja Iveco Group viimeistelee ajoneuvot ja myy ne yksinoikeudella omien myyntikanaviensa kautta. Iveco Groupin uusi, Hyundain eLCV-yleisalustaan perustuva tuote lanseerataan tämän vuoden IAA Transportation 2024 -tapahtumassa, joka järjestetään Hannoverissa 16.–22. syyskuuta 2024.

- Iveco Groupin ja Hyundai Motor Companyn ainutlaatuinen kumppanuus on ottanut jälleen merkittävän askeleen eteenpäin, sanoo Iveco Groupin Truck Business Unit -yksikön johtaja Luca Sra, ja jatkaa: - Tälle uudelle täyssähköautolle on erityistä kysyntää Euroopassa, jossa kaupunki- ja esikaupunkialueiden kuljetukset ja jakelu ovat logistiikkayrityksille hyvin tärkeitä. Olemme vakuuttuneita siitä, että tuotevalikoimamme vahvistamisen lisäksi tämä sopimus syventää suhdettamme Hyundain kanssa ja avaa mahdollisuuksia tuleville yhteistyöprojekteille kestävämmän yhteiskunnan puolesta.

- Olemme iloisia kumppanuustuotteittemme laajentumisesta Hyundain uuteen, täysin sähköiseen kevyiden hyötyajoneuvojen alustaan, sanoo Hyundain varatoimitusjohtaja ja Global Commercial Vehicle & Hydrogen Business -liiketoiminta-alueen johtaja Ken Ramírez, ja jatkaa: - Uskomme, että eLCV-yleisalustamme ja Iveco Groupin Euroopan markkinoiden tuntemus edistävät yhdessä muutosta kevyiden hyötyajoneuvojen markkinoilla ja nopeuttavat hiilineutraalia siirymää Euroopassa.

07.09.2024KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.09.2024HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
13.09.2024 13.00b. - Puutavaranipun sidonta koostuu kitkapinnoista ja sidontavoimista sekä nipun ladonnasta.
13.09.2024 11.00a. - Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
13.09.2024 9.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
13.09.2024 7.00Polttoainesäästöjä siis on mahdollista siepata, jopa ilman euronkaan investointia.
13.09.2024 3.00Kyllä "Exteilläkin" voi säästää polttoainetta.
13.09.2024 0.07Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
12.09.2024 18.00Oikea kuormamuoto on polttoaineen säästöä, jopa 5l/100 kuormattuna-ajossa-
12.09.2024 17.00Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.

Siirry arkistoon »