"Kadonneen kuormatilan metsästys": - Yhdistelmän kuormatilaa voi kasvattaa helposti yli 15 m3:lla oikeilla varustevalinnoilla. xxl/Artikkeli 28.11 2013

14.03.2024 13.00

timb_100_alucar.jpg

Kuormatilan kasvattaminen on helppoa, kun tilaa oikeat varusteet.Kuvasta näkyy korkeusero, joka on 20 cm pankkorunkojen päälle. Sisämittaero on lisäksi 15 cm ja kuormatilaero on yli 3m3 /kolmos nippu= yli 15m3 /yhdistelmä  TimberMaxx XXL paketin eduksi (vas.). 

Auton (vas.) ja perävaunun teräs / alu pinta-alavetailut.Puutavara-auton kuormatilan koko määräytyy asetusten määrittelemien maksimiäärimittojen , sekä pankkorunkojen yläpintojen korkeuksien sekä tolppien sisäpintojen kuormausvälimitasta kuormattuna.

Kuormatilan koko ja kuormakoko.

jukka_rautio_ja_siirtoauto.jpg
















Tämä yhdistemä oli aikanaan malliesimerkki kuormatilan kasvattamisesta. Viisimetrisiä kuitunippuja oli kolme ja tilaa onnistuttiin  kasvattamaan yli 18 kuutiolla  = kuormakokoon laskutuksen plussaa tuli noin 9.000 kg! - Autossa ja perävaunussa oli Terminator XXL 11 3.05 /2.60 tukkipankot.

Auton (vas.) ja perävaunun teräs / alu pinta-alavetailut.Kuormatilan koko ja kuormakoko eivät ole yhtenevät.Kuormakoon määrittää pankkojen sisämitta kuormattuna, sekä puutavaranippujen yhteinen pituus ja korkeus.- Puutavara auton yleinen "lavamitta" on 5.4m- 6.8m ja perävaunun 10.5m-12m.

Alle 22m yhdistelmän käyttöönotto kasvattaa kuormatilaa.

Auton (vas.) ja perävaunun teräs / alu pinta-alavetailut.Yhdistelmän kokonaispituuden ollessa 22m ja alle , voidaan käyttää 2.60m leveitä pankkoja. Tämä 5 cm kuormaleveyslisä kasvattaa kuormakokoa 5.5m rankamitalla 2.4m3:lla ja 6 metrisellä vastaavasti 2,61 m3:lla.

Isosta kuormatilasta ei haittaa, mutta hyötyä siitä on.

Auton (vas.) ja perävaunun teräs / alu pinta-alavetailut.Kuormatilan kasvattamisesta ei ole haittapuolia, mutta hyötypuolia siitä on. Terminator pankkomalliston etu on markkinoitten suurin kuormatila ja lisäetuina on liukuesteet tolpissa sekä erinomainen aeromuoto, jotka tuovat turvallisuutta liikenteeseen sekä puhtauden kautta pienemmän likakuorman, joka on hyödynnettävissä kuormakoon kasvattamisena.XXhj.14.3.2024

Annan mielelläni lisätietoa
kuormatilakokojen
maksimoimisesta:

Heikki Jokela 050 4129 024

 

 

25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
21.04.2024KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024Nopeitten toimitusten varastopankot / huhtikuu 2024.
26.04.2024 15.00Uusien määräysten mukaiset "tukkipankkotällit".
26.04.2024 13.00Pankkojen kiinnitys ajoneuvorungolle.
26.04.2024 11.00Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
26.04.2024 9.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
26.04.2024 7.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla

Siirry arkistoon »