Pankkojen kuormapinta-alataulukko auttaa laskemaan kuormakokoja ja eri pankkotyyppien kuormatilaeroja.Vertailu kannattaa tehdä - erot ovar suuria....puu76

Share |
04.06.2017 10:00

puu_vertailu_exte.jpg
Kun kerrot pankkokorkeuden
mukaisen pankkopinta-alamitan
kuormatun puunippujen pituudella saat
helposti arvion kuormassa olevista
pinokuutioista ja vertaamalla eri
pankkotyyppien erotuksia pääsee
laskemaan myös kuormakokoerot ja erot tienisteissä.

Taulukko Terminator XXL8.8 ja 6/7 tonnisten alumiinipankkojen kuormapinta-aloista ja niitten pinta-alaerot pankkojen runkoleveyksillä 2.55m:

korkeus  XXL8.8      A6/alu70  erotus 
          
2850       6.55m2        5.96m2    0.59m2
2900      6.67m2        6.07m2   0.60m2                
2950       6.79m2        6.19m2    0.60m2       
3000       6.91m2        6.30m2    0.61m2        
3050       7.03m2      6.41m2    0.62m2           
3100       7.15m2        6.53m2    0.62m2          
3150       7.27m2        6.64m2    0.63m2
3200       7.39m2        6.75m2    0.64m2
3250       7.51m2        6.86m2    0.65m2 
3300       7.63m2        6.97m2    0.66m2

- XXL ja XLR aero pankkomallit ovat 0.25 m2-0.45m2
kaikkia muita teräspankkoja suurempia. 

- Vertaa: Kuormaleveys 2.6m kasvattaa
kuormapinta-aloja 0.13m2-0.16m2:lla

Esim. pankkokorkeus 3.05m/XXL ja 2.90/alu .
Yhdistelmän puutavaraa kuormassa 16,5 metriä puuta on kuutiot;
 
XXL 8.8 pankoilla 7.03m2x16.5m =  116.0 m3
   ja alupankoilla  6.07m2x16.5m =  100.1 m3 ,
  elikkä kuormakokoero on:
-kolmella 5.5m nipulla 15.9 m3 (kehyskuutiota) 

Kuormien laskutuspainoerot XXL8.8 /Alu6/7: 
-
400 kg kehyskuutiopainoisella      6.340 kg
- 500 kg kehyskuutiopainoisella      7.950 kg
- 600 kg kehyskuutiopainoisella      9.540 kg

Kuormakokoeroa vertailuyhdistelmillä liki 16 m3 - elikkä lähes alumiinipankkoisen ja 2.90 tolppaisen yhdistelmän 18 kehyskuutioisen  kolmosnipun verran.
- Kokoero on prosentteina laskettuna 15.9 % !!!

Annan mielelläni lisätietoja korotettujen
painojen vaikutuksista autojen ja perävaunujen
kuormatilamitoituksiin sekä autojen ja
perävaunujen kuormatilojen maksimoinneista:



Heikki Jokela 050 4129 024
heikki.jokela@ammattilehti.fi


05.12.2017 11:11Metsäautotiet tarvitsevat kunnossapitoa
03.12.2017 11:11Kuormatilapäivitys ja perävaunun lisäakselointi ovat yhdessä järkevä paketti.
02.12.2017 18:00Seitsemän tonnia lisälastia ja täysin uusi ilme , jopa alle 30.000 euron investoinnilla .
02.12.2017 13:00Alkuvuosi 2018 tulee olemaan 64/60 tonnisten lisätelitysten aikaa.
28.11.2017XXL CE pankkojen keskikiinnike on uusittu.
25.11.2017 9:42Terminatoreitten jäljittelijöitä ennätysmäärä - laatuerot suuria.
20.11.2017 13:14Siirtoautojen 64-,68- ja 76 tonniset "vakioyhdistelmät" - saavutetut kantavuusluokat ovat parhaissa tapauksissa 48 -, 54- ja 58 tonnia.
18.11.2017 20:54Terminatorimiesten JOKERIKORTTI on nyt tässä: - 100 kpl XXL aero 6 pankkoa joulu- tammikuun toimituksiin ja käsittämättömän edullisesti !!!
15.11.2017 16:25Terminatorista tuli maailmanlaajuinen käsite uuden tekniikan tuottavasta ja turvallisesta kuormatilasta .
09.11.2017 22:00NYT yllätämme Teidät Terminatorimiesten JOKERIKORTILLA !!!

Siirry arkistoon »