Pankkojen kuormapinta-alataulukko auttaa laskemaan kuormakokoja ja eri pankkotyyppien kuormatilaeroja.Vertailu kannattaa tehdä - erot ovar suuria....puu76

Share |
04.06.2017 10:00

puu_vertailu_exte.jpg
Kun kerrot pankkokorkeuden
mukaisen pankkopinta-alamitan
kuormatun puunippujen pituudella saat
helposti arvion kuormassa olevista
pinokuutioista ja vertaamalla eri
pankkotyyppien erotuksia pääsee
laskemaan myös kuormakokoerot ja erot tienisteissä.

Taulukko Terminator XXL8.8 ja 6/7 tonnisten alumiinipankkojen kuormapinta-aloista ja niitten pinta-alaerot pankkojen runkoleveyksillä 2.55m:

korkeus  XXL8.8      A6/alu70  erotus 
          
2850       6.55m2        5.96m2    0.59m2
2900      6.67m2        6.07m2   0.60m2                
2950       6.79m2        6.19m2    0.60m2       
3000       6.91m2        6.30m2    0.61m2        
3050       7.03m2      6.41m2    0.62m2           
3100       7.15m2        6.53m2    0.62m2          
3150       7.27m2        6.64m2    0.63m2
3200       7.39m2        6.75m2    0.64m2
3250       7.51m2        6.86m2    0.65m2 
3300       7.63m2        6.97m2    0.66m2

- XXL ja XLR aero pankkomallit ovat 0.25 m2-0.45m2
kaikkia muita teräspankkoja suurempia. 

- Vertaa: Kuormaleveys 2.6m kasvattaa
kuormapinta-aloja 0.13m2-0.16m2:lla

Esim. pankkokorkeus 3.05m/XXL ja 2.90/alu .
Yhdistelmän puutavaraa kuormassa 16,5 metriä puuta on kuutiot;
 
XXL 8.8 pankoilla 7.03m2x16.5m =  116.0 m3
   ja alupankoilla  6.07m2x16.5m =  100.1 m3 ,
  elikkä kuormakokoero on:
-kolmella 5.5m nipulla 15.9 m3 (kehyskuutiota) 

Kuormien laskutuspainoerot XXL8.8 /Alu6/7: 
-
400 kg kehyskuutiopainoisella      6.340 kg
- 500 kg kehyskuutiopainoisella      7.950 kg
- 600 kg kehyskuutiopainoisella      9.540 kg

Kuormakokoeroa vertailuyhdistelmillä liki 16 m3 - elikkä lähes alumiinipankkoisen ja 2.90 tolppaisen yhdistelmän 18 kehyskuutioisen  kolmosnipun verran.
- Kokoero on prosentteina laskettuna 15.9 % !!!

Annan mielelläni lisätietoja korotettujen
painojen vaikutuksista autojen ja perävaunujen
kuormatilamitoituksiin sekä autojen ja
perävaunujen kuormatilojen maksimoinneista:



Heikki Jokela 050 4129 024
heikki.jokela@ammattilehti.fi


14.10.2017 10:25Terminaalit tärkeä osa puulogistiikkaa
12.10.2017 16:17Mikä on seitenkuutosen raakapuunkuljetusyhdistelmän maksimitilavuus ???
29.09.2017Ota ja hyödynnä SYKSY - 2017 vaihtokamppanjamme !!!
17.09.2017 14:44Uutuuspankkomme XXL aero yllätti meidät nopealla suosion kasvullaan.
10.09.2017 13:14Siirtoautojen 64-,68- ja 76 tonniset "vakioyhdistelmät" - saavutetut kantavuusluokat ovat parhaissa tapauksissa 48 -, 54- ja 58 tonnia.
05.09.2017 8:32Tolppamitan maksimointi ja "Terminointi" kasvattavat yhdistelmän tuottavuutta ja parantavat turvallisuutta.
03.09.2017 11:05Uutta ilmettä ja lisätuottoa.
02.09.2017 10:00Uutisvuoksi: - Imatralainen kuljetusyritys Szepaniak harppasi töihin Äänekosken biotuotetehtaalle -  se merkitsi kahdeksan uuden työntekijän palkkaamista ja yli miljoonan euron investointeja
01.09.2017 8:32Puutavaranipun ylimmät puut nojattava vähintään kahteen tolppaan.
29.08.2017 12:36Teräspankkomallistot valtaavat markkinaosuuksia alumiinipankoilta kasvavassa määrin. Terminatormallisto on nyt selvä Suomen markkinajohtaja .

Siirry arkistoon »