"Kadonneen kuormatilan metsästys" - Runkomadalluksista ja pankkovalinnasta saatu hyötykuormalisä autossa.

07.06.2024 17.00



Puutavara-auton runkokorkeuden ja apurungon korkeuden valinnoilla on mahdollista kasvattaa kuormatilan hyötykorkeutta helposti 15-25 sentillä. Hyötykorkeuslisä kasvaa valitsemalla matalarunkoiset pankot +(3cm-8 cm) ja kuormakokoa kannattaa kasvattaa myös kuormatilan sisäleveyden maksimoinnilla (+ 5-15 cm).
(-Autojen runkokorkeudet on valittavissa yhtäläisiksi sekä kolmi-,neli-, että viisiakselisissa alustamalleissa.) 

Runkomadalluksien hyötykorkeuslisä ja sisäleveyden kasvattamisen hyötykuormalisä kehyskuutioina ja tonneina.

Valitsemalla matalimmat runkotyypit autoon,-apurunkoon, ja -pankkoihin on hyötykorkeuskasvu 18cm-33cm. Tämä hyötykorkeuden muutos kasvattaa kuorman tilavuutta viisipuolosella rankanipulla autossa 2.4- 4.4 kehyskuutiolla. -Laskutuskuorma   kasvaa 400 kg kehyskuutiopainoisella 5,5m kuivalla kuidulla 1-2 tonnilla ja tuoreella lähes tuplat.



Kuormatilan sisäleveyksien erot ovat pankkotyypistä riippuen 5 sentistä (tilava teräspankko) 17 senttiin (irtotolppainen alumiinipankko). Sisäleveyden kasvattaminen viidellä sentillä kasvattaa kuormatilan kokoa 5.5m raakapuulle 0.85 kehyskuutiolla ja 17 sentin kasvu lähes kolmella kehyskuutiolla.- Kuormakoko kasvaa 400 kiloisella 5.5m kuivalla kuidullaleveyslisäyksestä 0.34- 1.2 tonnilla.

Yksistään auton kuormatilan kasvattamismahdollisuus on parhaimmillaan kuormaimen painoluokassa.

Pelkän vetoauton kuormatilan kokoon voidaan vaikuttaa järkevillä tuotevalinnoilla 3.25 - 7.35 kehyskuution kasvulla ja jopa 3.2 tonnin kuivan kuidun kuljetuksen kuormalisänä autossa.XXhj.7.6.2024

--------------------------------------------------------------------

Ps. Runkokorkeusvertailu on helppo tehdä mittaamalla käytössä olevan auton kuormatilan korkeus maasta pankkorungon päälle ja vähentämällä siitä valittavissa oleva minimikorkeus 1.25m. 
Esim. Oman auton mitta maasta pankkorungon päälle 1.45 m - 1.25m = 0.20m (hyötykorkeuslisä).

15.06.2024 7.00Nimitykset: Jouni Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon
15.06.2024KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
14.06.2024KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA
04.06.2024VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"!
17.05.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
17.06.2024 18.00Ennallistamistoimissa tärkeää yhdistää luonnon monimuotoisuuden edistäminen ja metsäteollisuuden puunhankinta
17.06.2024 17.00Odotettu uutuus Hitachilta
17.06.2024 15.00Jorpe - maansiirtolavoja yli 50 vuoden kokemuksella
17.06.2024 13.00Jussi Malmi, toimialajohtaja, Wihuri Tekninen Kauppa: "Tulevaisuutta rakennetaan perheyrityksen pitkällä tähtäimellä"
17.06.2024 11.00Eroon muovista?

Siirry arkistoon »