Terminator - tekniikkaa : Tuotekehittely.

23.04.2024 17.00

Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.

Terminatorimiesten paras vahvuus on tuotekehittelyn ja tekniikan hallinta. Osaamisemme perustuu lähes viisikymmenvuotiseen teolliseen pankkovalmistukseen ja kiinteään elämiseen puutavaran kuljetuksen kanssa jo 50- luvulta alkaen.




Järkemme on kehittynyt yhdessä alan ammattilaisten kanssa ja olemmekin saaneet kulkea pankkovalmistelun sekä koko puutavara-autonkin varustetekniikan kärjessä koko toimintamme ajan alkaen vuodesta 1976.

Alukarikkayhdistelmä nro 1. vuoselta 1976 +Matti Uitto Laihia.

Tuotekehittelymme alkoi alumiinipankoista ja alumiinivarusteista , jatkuen laukaistaviin pankkomalleihin , sekä kiinteätolppaisten pankkomallien markkinoilletuontiin ja ideointiin.



Tuotekehittelymme on keskittynyt pankkojen ja päällirakenteitten osalta ajankohtaisiin asioihin, mutta aina ennalta, ei koskaan jälkikäteen muita valmistajia jäljittelemällä. Kuljetusalan tarpeitten muuttuminen on muuttanut meitäkin, ja sen myötä tuotteitammekin.

Testit tehtiin teräksellä sinkittynä, alumiinilla eloksoituna ja rosterilla elektrolyyttisesti kiillotettuna.

Tuotekehittelymme tason on mahdollistanut kiinteä yhteistyö suomalaisten kuljetusalan-, metallialan - , tekniikan-, ja liikenneturvallisuus vastaavien kanssa. Tämä yhteistyö on tuottanut 46 vuoden aikana yli 30 erityyppistä pankkomallia, joista lähes kaikki ovat vielä tänäkin päivänä jonkinmuotoisessa käytössä.

Tuotekehityksemme "tiivistymä" on nykyinen Terminatormallisto. Terminatoreissa on onnistuttu yhdistämään kaikki raakapuuyhdistelmälle tärkeät osa-alueet: - keveys, kestävyys, aerodynamiikka, kuormatilakoko, kuormansidonta, käyttöturvallissuus, liikenneturvallisuus, pintakäsittely ja käyttöikä. Lisäksi aero-ominaisuudet tuovat  kuljetussäästöjä loiskuormapienennyksestä, ja polttoainesäästöistä. 

Ensimmäinen kuumasinkittu kokonainen varustepaketti tehtiin 2000 luvun alussa.

Seuraavaksi palautamme TimberMaxxit takaisin ja tämän päivän tasolle. TimberMaxx operaatio käsittää irtotolppamalliset pankot, apurungon, sekä uuden tekniikan perävaunumalliston, ja vuosia myöhemmin mietimme jonkin nosturitehtaan kanssa kuormaimet tämän päivän tasolle - mutta nyt tänä vuonna siis TimberMaxx, ja TimberRoad yhdistelmäpakettien ruotannon suunnittelu ja sen myötä aloitus vuonna 2024.


  Heikki Jokela
 050 4129 024

-----------------------------------------------------------------

Pankoissa olevat ja irtoavat muovit on terminatoreissa rajoitettu pakollisiin.Pankoissa olevat ja irtoavat muovit on terminatoreissa rajoitettu pakollisiin.

Ruotsin pilottiprojekti ja Roine.

Olisiko syytä tuoda tästäkin Evolution- versio puutavara-automiehille.

Ps.- Tuotekehittelyssämme on koko toiminnan ajan huomioitu maailmanlaajuisesti myös metsäteollisuuden tarpeet mukaanlukien purkutekniikka sekä 2000-luvun alusta alkaen muovien aiheuttamat tuotantotappiot sellun valmistuksessa.XXhj.
------------------------------------------------------------------

02.05.2024Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.05.2024 3.00Mikä on pankkomallistojen kestävin pankko ?
04.05.2024 0.07Elämäntyönä "pankka" , ja raakapuun kuljetuslaitteiden- sekä järjestelmien kehittäminen
03.05.2024 18.00Terminator, ja TimberMaxx Evolution - kaksi pankkomallia ja molemmissa kolme lujuusluokkaa.
03.05.2024 17.00Renaultilta täysin uusi Symbioz-perheauto

Siirry arkistoon »