Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina

25.03.2024 15.00

vito_20241_2.jpg

Mercedes-Benz Vans uudistaa keskikokoiset tila- ja pakettiautomallinsa vastaamaan yhtiön terävöitettyä liiketoimintastrategiaa. Uudistuvat EQV, V-sarja, eVito ja Vito vastaavat tähän kutsuun täydellisesti ulkonäkö-, varuste- ja palvelupäivityksillään. Heinäkuunn alussa voimaan astuva ajoneuvojen turvallisuusvarusteiden direktiivin myötä autoihin lisätään merkittävästi kuljettajia ja matkustajia suojaavien pakollisten aktiivisten turvavarusteiden määrää.

vito_20244.jpg

Ohjaamon ilme on kokenut merkittävän muutoksen uuden toisen sukupolven MBUX-järjestelmän myötä. Se tuo mukanaan lukuisia uusia toimintoja. Kojetaulun hallitsevaksi elementiksi on noussut vaikuttava 10,25-tuumainen korkearesoluutioinen kosketusnäyttö. Kookkaan keskinäytön alle on sijoitettu useimmin käytetyt lämmityksen ja ilmastoinnin fyysiset painikkeet. Samassa yhteydessä kuljettajan mittaristossa näyttö on uudistunut 5,5-tuumaiseksi värinäytöksi.

Vakiona mittava määrä uusia aktiivisia turvavarusteita

Aktiivinen turvavarustelu kattaa vakiovarusteena nyt esimerkiksi aktiivisen kaista-avustimen, sivutuuliavustimen, nopeusrajoitusavustimen, vireystila-avustimen, ajovaloavustimen, vakionopeudensäätimen, lämmitettävän lasinpesujärjestelmän, sadetunnistimen ja kuolleen kulman varoittimen. Peruutuskamera on nyt myös vakiovaruste ja sen yhteydessä on myös jalankulkijoiden tunnistus peruutettaessa. Aktiivinen jarrutusavustin huomioi risteävän liikenteen, samalla kaistalla vastaantulevan liikenteen, vastaantulevan liikenteen risteyksessä vasemmalle käännyttäessä sekä väärään ajosuuntaan liikkuvan ajoneuvon. Lisävarusteena Vitoon saa myös aktiivisen etäisyysavustimen DISTRONICin.

vito_20242.jpg

Uutuutena tarjolla ovat myös lisävarusteena valittavissa Multibeam LED-ajovalot. Valo tuotetaan 84:n yksittäin ohjatun LED-valolähteen avulla ja järjestelmän tuottama valokeila mukautetaan valaistusolosuhteiden, vallitsevan liikennetilanteen, sään ja ajoympäristön mukaan. Niiden dynaaminen ohjaus pohjautuu tuulilasiin sijoitetun monitoimikameran ja navigoinnin antaman tiedon käyttöön.

vito_20241.jpg

Neljä moottorivaihtoehtoa, kolme koripituutta ja kaksi vetotapaa valittavissa

Vito-mallisarja on saanut päivityksiä moottorien ja voimansiirron osalta pääasiassa uusien pakokaasupäästönormien täyttämiseksi. Moottorivalikoima sisältää neljä nelisylinteristä vaihtoehtoa: 110 CDI (75 kW), 114 CDI (100 kW), 116 CDI (120 kW) ja 119 CDI (140 kW). Tarjolla on kolme eri koripituutta, ja asiakas voi voimansiirroksi valita 9-vaihteisen automaatin tai 6-portaisen manuaalivaihteiston. Vetotavoissa vaihtoehdot ovat takaveto tai jatkuva neliveto. Suurin kantavuus on 1135 kg.

vito_20243.jpg

Myynti alkaa Suomessa

Suomessa on nyt julkistettu uudet Viton hinnastot, ja myynti on käynnistynyt. Malliston aloitusmalleina toimivat 110CDI ja 114CDI perustuvat tehtaan BASE-varustetasoon, jota on paranneltu lisäämällä parempi vakiovarustelu ja huomioimalla Suomen olosuhteet suuremmalla kantavuudella. Normaali Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina 114CDI, 116CDI ja 119CDI versioina, joista kaikki ovat vakiona automaattivaihteisia.

Linkki hinnastoon: https://www.mercedes-benz.fi/vans/site/hinnastot/

27.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
27.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
25.04.2024Tuliko tästä poishylkäytynyt visio, vai onko se kuitenkin lopulta tehokas "junantappaja"???
24.04.2024 18.00Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
27.04.2024 13.00Junapankkojako on edullinen helppo ja turvallinen.- 100% liukuestepinnat myös tolpissa.
27.04.2024 12.00Puutavaranostureitten valinta on tehtävissä, joko tuottavuuden-, tai nostotehon määräämänä.
27.04.2024 11.00Onko "junapankkojako" ainut oikea???
27.04.2024 9.00Kompakti etäisyysanturi jopa 60 metrin mittausetäisyydellä
27.04.2024 7.00Autonomisesti liikkuvissa työkoneissa vakavia turvallisuuspuutteita

Siirry arkistoon »