TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kantavuudet 52.000 kg.

Share |
29.04.2018 6:27

TimberRoad 2020 yhdistelmille on asetettu niitten käytön sujuvuudesta ja tehokkuusdesta johtuen tavoitteiksi samansuuruiset kantavuudet ja kuormatilat. - Tarkastalemme tässä kantavuuksia ottamalla lähtäkohdaksi siirtoautoyhdistelmälle asetetun omapainon.



TimberRoad 2020 siirtoauton vetoauton omapainotavoite 9.000 kg ja perävaunun 7.000 kg antaa 68-tonniselle "maantiekiiturille" kuormakoon 52 tonnia. - Tämä 52 tonninen kuorma siirretään vaihtoon 76 tonnisella syöttöautolla sen autosta siirrettävällä kuormalla ja perävaunuvaihdolla.



TimberRoad 2020 syöttöautolle asetetaan omapainovaatimukset tuon 52 tonnin kuorman mukaisesti. Omapainotavoitteksi saamme 24 tonnia (76 tn- kuorma 52 tn = 24 tn). - Kun siirtoauton peräänsä ottama perävaunu painaa 7.000 kg , jää vetoautolle ja kuormaimelle omapainoa 17 tonnia, mikä jakaantuu auton ja kuormaimen kesken ( esim. auto 13.250 kg ja kuormain 3.750 kg.).

-Seuraavaksi arvio 52 tonnisen kuorman 
vaatimasta kuormatilan kokoluokasta
vaihtoehtoineen.

Heikki Jokela 050 4129 024

23.03.2019Raakapuun maantiekuljetuksen pohjoiset perusyhdistelmät.
19.03.2019Pohjoismaissa on meneillään "tukkipankkotällien" kasvunaika .
16.03.2019 18:18TimberRoad 2020 yhdistelmäpari kehittää ja tehostaa yleisintä 20- luvun yhdistelmäluokkaa.
15.03.2019 14:18Kyllä Exteilläkin voi säästää polttoainetta.
09.03.2019 21:33Terminator XXL mallisto varusteineen on osa Suomalaisen terästeollisuuden korroosioneston menestyksekästä kehitystyötä.
02.03.2019 11:39Ilmanvastus on puutavara-auton suurin ajovastusvoima.- TimberRoad 2020
01.03.2019 6:4130% päästövähennykset tuntuvat hurjilta luvuilta / - TR 2020
24.02.2019Raakapuuyhdistelmän nippusidontaan tulossa tarkennuksia 2019.
24.02.2019Nippusidonta ja sidontalaitteitten valvonta tarkentuu 2019 aikana.
23.02.2019 10:10Jäljitelmäpankot ovat käyttäjän kannalta aina se huonompi ratkaisu.

Siirry arkistoon »