TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kantavuudet 52.000 kg.

Share |
29.04.2018 6:27

TimberRoad 2020 yhdistelmille on asetettu niitten käytön sujuvuudesta ja tehokkuusdesta johtuen tavoitteiksi samansuuruiset kantavuudet ja kuormatilat. - Tarkastalemme tässä kantavuuksia ottamalla lähtäkohdaksi siirtoautoyhdistelmälle asetetun omapainon.



TimberRoad 2020 siirtoauton vetoauton omapainotavoite 9.000 kg ja perävaunun 7.000 kg antaa 68-tonniselle "maantiekiiturille" kuormakoon 52 tonnia. - Tämä 52 tonninen kuorma siirretään vaihtoon 76 tonnisella syöttöautolla sen autosta siirrettävällä kuormalla ja perävaunuvaihdolla.



TimberRoad 2020 syöttöautolle asetetaan omapainovaatimukset tuon 52 tonnin kuorman mukaisesti. Omapainotavoitteksi saamme 24 tonnia (76 tn- kuorma 52 tn = 24 tn). - Kun siirtoauton peräänsä ottama perävaunu painaa 7.000 kg , jää vetoautolle ja kuormaimelle omapainoa 17 tonnia, mikä jakaantuu auton ja kuormaimen kesken ( esim. auto 13.250 kg ja kuormain 3.750 kg.).

-Seuraavaksi arvio 52 tonnisen kuorman 
vaatimasta kuormatilan kokoluokasta
vaihtoehtoineen.

Heikki Jokela 050 4129 024

19.01.2019 17:27XX Magazinen 16 sivuinen nettiversio 1/ 2019 on nyt luettavissa.
15.01.2019 12:54Puutavarapankoissa irtotolppa on keskimäärin vain haitta.
12.01.2019 10:14"Triplavaimennin" on yksi parhista Terminatorkeksinnöistä.
06.01.2019 14:35Kuorma-autoyhdistelmien "ilmavaivoihin" vetoapua Unionilta.
06.01.2019 9:40Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.
06.01.2019 7:07Mistä saisi puutavarayhdistelmälle 100.000 euroa / vuosi lisätulopotin ???
05.01.2019 22:10Puutavarayhdistelmän ilmanvastuskertoimen puolitus on täysin mahdollista - hyödyt uskomattoman suuria . - CC
05.01.2019 20:00Terminatoreissa ei ole " proteesiliitoksia".
03.01.2019 8:56Terminatormallisto on kasvanut kymmenvuotiaaksi ja kymmenmalliseksi tehoryhmäksi.
02.01.2019 11:00Ilmanvastuksen minimointi tuo suuret haasteet ja mahdollisuudet. - CC

Siirry arkistoon »