TimberRoad 2020 yhdistelmäparin kantavuudet 52.000 kg.

Share |
29.04.2018 6:27

TimberRoad 2020 yhdistelmille on asetettu niitten käytön sujuvuudesta ja tehokkuusdesta johtuen tavoitteiksi samansuuruiset kantavuudet ja kuormatilat. - Tarkastalemme tässä kantavuuksia ottamalla lähtäkohdaksi siirtoautoyhdistelmälle asetetun omapainon.



TimberRoad 2020 siirtoauton vetoauton omapainotavoite 9.000 kg ja perävaunun 7.000 kg antaa 68-tonniselle "maantiekiiturille" kuormakoon 52 tonnia. - Tämä 52 tonninen kuorma siirretään vaihtoon 76 tonnisella syöttöautolla sen autosta siirrettävällä kuormalla ja perävaunuvaihdolla.



TimberRoad 2020 syöttöautolle asetetaan omapainovaatimukset tuon 52 tonnin kuorman mukaisesti. Omapainotavoitteksi saamme 24 tonnia (76 tn- kuorma 52 tn = 24 tn). - Kun siirtoauton peräänsä ottama perävaunu painaa 7.000 kg , jää vetoautolle ja kuormaimelle omapainoa 17 tonnia, mikä jakaantuu auton ja kuormaimen kesken ( esim. auto 13.250 kg ja kuormain 3.750 kg.).

-Seuraavaksi arvio 52 tonnisen kuorman 
vaatimasta kuormatilan kokoluokasta
vaihtoehtoineen.

Heikki Jokela 050 4129 024

24.05.2018 23:55Lappiin haetaan alueellista 5+5 -akselisten 84 tonnisten kokeilulupaa
19.05.2018 22:00Terminatormallisto 2018 - markkinoitten kattavin valikoima ja "tilapankkojen" selkeä ykkönen !!!!
19.05.2018 0:13Isojokinen Juuso Rönnholm nimettiin presidentin erityisavustajaksi.
18.05.2018 9:06Kesän 2018 XX-Magazine on nyt valmisteilla - jakelussa kesäkuun alussa.
16.05.2018Pankkorungoissa korkeuserot edelleen suuria !!!
14.05.2018 11:57Haemme 30% polttoainesäästöjä raakapuunkuljetuksiin TR 2020 projektin yhdistelmäparin osalle.
13.05.2018 11:42TR 2020 siirtoautomallin vaihtoehdot.
12.05.2018 21:14Oletusarvio : Millä litroilla 51 tonnia raakapuuta kulkee tienvarsipinosta tehtaalle ???
10.05.2018 12:56TimberRoad 2020 yhdistelmien polttoainesäästöt.
09.05.2018 23:36Suomen raakapuun maantiekuljetusten perusyksiköksi on kasvanut 76 tonninen ja nosturillinen yhdistemmätyyppi.

Siirry arkistoon »