Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla

06.04.2024 0.07

Gmese2024.jpg

Mercedes-Benz ei ole liioin uudistanut vuonna 1979 ensimmäisen kerran esitellyn G-sarjan ulkonäköä mallin 45 vuotisen historian aikana. Samaa periaatetta on noudatettu myös malliston tuoreimmassa uudistuksessa, sillä kulmikasta koria on modifioitu vain hieman ilmanvastuksen pienentämiseksi ja ajo-ominaisuuksien parantamiseksi. Näkyvimmät muutokset ovat nelipuolainen etumaski entisen kolmipuolaisen asemasta, uudet etu- ja takapuskurit ja uusi takaspoileri.

24C0105_005.jpg

Mercedes-Benz G-sarjan (Gelandewägen, maastoajoneuvo) juuret johtavat vuoteen 1973 jolloin valmistajan suunnittelijat luonnostelivat ensimmäiset armeijan tarpeisiin tarkoitetut mallit. Sittemmin vuonna 1979 sotilaspuolen mallista tuotiin tarjolle siviilipuolen painos. G-sarjaan on tehty kautta sen historian oikeastaan vain kaksi merkittävää mallipäivitystä. 1990 ja 2018. Näistä ensimmäinen toi auton sisusta lähemmäksi tavallisia henkilöautoja. Istuimet, overhoilut ja kojelauta tehtiin samaan kaavaan valmistajan muiden mallien kanssa. Vuosi 2018 toi autoon täydellisen uudistuksen. Auton korimitat kasvoivat ja alusta sekä voimalinja tuotiin tähän päivään. Vaikka ulkonäkö pidettiin entisellään sopii aikaisemmasta mallisukupolvesta nykymalliin oikestaan vain oven kahvat. Vuosi 2024 tuo jälleen uutta G-sarjaan..

Gmese1980sisa.png

Kojelauta 1979 ->

Gmese2024sisa.png

Kojelauta 1990 ->

Gmesesisa2024.png

Kojelauta 2024 ->

Matkustamon puolella on Tarjolla on esimerkiksi MBUX-infotainment-järjestelmä 12,3 tuuman kuljettaja- ja medianäytöillä ja lisätyn todellisuuden navigointijärjestelmällä. G-sarjan suorituskyvyn takeina maastoajossa ovat edelleen pitkät joustovarat, kolme sähköisesti kytkettävää mekaanista tasauspyörästön lukkoa ja myös auton liikkuessa käytettävä alennusvaihde. Maavara akseleiden välissä on vähintään 241 mm.

Uuden G 500:n voimalähde on 3-litrainen 6-sylinterinen kaksoisturbomoottori, joka tuottaa 330 kW (449 hv) tehon ja 560 Nm:n väännön. ISG-järjestelmä tuottaa lisäksi hetkellisen 15 kW:n (20 hv) lisätehon ja 200 Nm:n väännön. Keskikulutus on 10,9–12,3 l/100 km. G 450 d:n kuusisylinterisen dieselmoottorin vastaavat lukemat ovat 270 kW + 15 kW (367 + 20 hv) sekä 750 + 200 Nm. Kulutus on 8,7–10 l/100 km. Mercedes-AMG G 63:n voima on peräisin AMG:n 4-litraisesta V8-biturbomoottorista, joka kehrää 430 + 15 kW:n (585 + 20 hv) tehon ja 850 + 200 Nm:n väännön. Keskikulutus on 14,7–15,7 l/100 km.

Kaikki uuden G-sarjan kolme moottorivaihtoehtoa ovat kevythybridejä eli varustettuja ISG-starttigeneraattorilla ja 48 voltin sähköjärjestelmällä. Tuloksena on entistä parempi suorituskyky aikaisempaa pienemmillä kulutuslukemilla. Mallistoon kuuluvat täysin uudet G 500,G 450 d sekä Mercedes-AMG G 63.

eqg_koncept.jpg

G-sarjan ensimmäinen täysin sähköistetty versio esiintyi lokakuussa 2023 EQG-konseptimallina Tokion autonäyttelyssä. Malli ensi esitellään virallisesti kuluvan kuun lopulla Auto China-näyttelyssä Pekingissä 24.4..2024 klo 05:30 Suomen aikaa.

14.04.2024 14.00TimberRoad siirtoauto..
14.04.2024 13.00Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistui - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa.
14.04.2024 12.00Mistä johtuu VR-raakapuuvaunujen kymmenen tonnin kantavuusero???
14.04.2024 11.00Tuottavuusetumme alupankkoihin on 7-11 % ,sekä jälljitelmiin 3-5% ,ja koko pankon käyttöiän ajan.
14.04.2024 10.00Onneksemme rautatiekuljetusten raakapuukuljetusten ilmavastus on huonolla tasolla.
14.04.2024 9.08Ilmanvastus on puutavarayhdistelmissä kaikkien automallien pahin kuluttaja ja loiskuorman imuri.
14.04.2024 9.00Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistui - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa.
14.04.2024 7.00Olosuhteet ratkaisevat aina komponenttien valinnan, mutta keveys, kuormatila ja aerodynamiikka tuovat poikkeuksetta lisätuloja.
14.04.2024 5.00Jäljitelmät ovat tuottavuus- ja turvallisuusajattelun "suuri pluffi".
14.04.2024 3.00Ilmanvastuskerroin Cw.
14.04.2024 0.07Tiesitkö,että:-" Terminator-, ja TimberMaxx 2024 ilmavastushyöty on esimerkillisellä tasolla".
13.04.2024 18.00Miksi mikään muu pankkovalmistaja ei käytä kuumasinkitystä pankoissaan, mutta pankkokiinnikkeissä ja pikkuosissa sitä löytyy poikkeuksetta - perävaunuteollisuuden sinkkaukset ovat sensijaan lähteneet kiitettävästi kasvuun.
13.04.2024 17.00Miksi Terminatorien ja 2024 TimberMaxxien tolppien päät on tälläisei???
13.04.2024 15.30Kuumasinkitys tekee teräksestä ruostumattoman ja lujuutensa säilyttävän.
13.04.2024 11.00Raakapuuketjun isojen kappaleitten sinkitysmahdollisuudet paranevat ratkaisevasti kesällä 2024.
13.04.2024 7.00Metsäkoneitten, trukkien, sekä nosturikourien muovin poisto on jopa helppoa.
13.04.2024 3.00Alumiinivarusteet ovat aina muovittomiksi eloksoidut, ja teipittöminä valmiiksi 100%:sesti muovittomia.
13.04.2024 0.07Kuumasinkki on toistaiseksi ainut ratkaisu turvalliseen terästen pinnoitukseen.
13.04.2024KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
12.04.2024 18.00Kuumasinkittävän kappaleen muotoilu.
12.04.2024 17.00KUUMASINKITYS ON TALOUDELLINEN JA KESTÄVÄ SUOJA TERÄSPINNOILLE !!!
12.04.2024 16.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
12.04.2024 15.00Kuumasinkitys, luotettava pinnoite
12.04.2024 13.00Kuumasinkitty pankko on erittäin korkealaatuisen tiedon ja taidon näyte.
12.04.2024 12.04Mietippä, miksi???
12.04.2024 11.00Kuumasinkitys
12.04.2024 9.00Kuumasinkityksessä käytetään yleisesti 20 vuoden pinnoitetakuuta.
12.04.2024 8.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
12.04.2024 7.00Onko sinkki metalli?
12.04.2024 3.00Sinkki.
12.04.2024 0.07Jauhemaalaus
11.04.2024 17.00Rototiltin varmatoimiset ja virheettömät tuotteet helpottavat työtä ja tekevät siitä tehokkaampaa
11.04.2024 15.00Ultralujat teräkset kestävän kehityksen kärjessä
11.04.2024 13.00VTT:n vuosi 2023: Liikevaihto vahvistui ja asiakastyytyväisyys koheni
11.04.2024 11.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
11.04.2024 9.00Seppo Voutilainen nimitetty Terrafamen toimitusjohtajaksi
11.04.2024 7.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
11.04.2024 3.00HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
11.04.2024 0.07Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
10.04.2024 18.00Onko tullut mietittyä ??!!!?? : - 3.Kuormansidonta.
10.04.2024 17.00Onko tullut mietittyä ??!!!?? : - 2.Kuormatila.
10.04.2024 15.00Onko tullut mietittyä ??!!!?? : - 1.Keveys.
10.04.2024 13.00Onko tullut mietittyä ??!!!??
10.04.2024 11.00Terminatorit valmistetaan Raahelaisista SSAB;n parhaista ajoneuvoteräksistä.cc.
10.04.2024 9.00HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
10.04.2024 7.00Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
10.04.2024 3.00Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
10.04.2024 0.07Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
09.04.2024 18.00Metsäenergia: - Maantiekuljetukset.
09.04.2024 17.00Puutavarapankkojen paremmuus ei ole yksin painoissa..
09.04.2024 15.00"Paluu tulevaisuuteen.." : - Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16. .
09.04.2024 13.00XXL-pankkomallisto on vertaansa vailla tuottavuudessa, turvallisuudessa, sekä kestävyydessään..
09.04.2024 13.00"Rautahammastus" pankkorungoilla.
09.04.2024 11.00Terminator ja TimberMaxx XXL mallivalikoimassa on ratkaisujen avain. cc
09.04.2024 10.00Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
09.04.2024 9.00Terminatoreitten ja TimberMaxxien painoetu ja niitten kevennysmenetelmät.
09.04.2024 7.00Pankkojen omapainoista puhutaan, mutta yhdistelmäpainot unohdetaan.
09.04.2024 3.00Terminatoreitten pintakäsittely.
09.04.2024HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
08.04.2024 18.00Hyttinosturista löytyy , ja paljon löytyykin työntekoa helpottavia "sosiaalisia" etuja , ja jopa eurosäästöjäkin.
08.04.2024 17.00Mutta mikä sitten puoltaa nopeasti yleistyneen hyttinosturin käyttöä.
08.04.2024 15.00Entäs, onko puutavara-auton hyttinosturissa mitään järkeä???
08.04.2024 13.00Kiinteä, vaikko irrotettava nosturi puutavarayhdistelmän tuottavuuden tueksi???
08.04.2024 11.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
08.04.2024 9.00Onko mahdollista, että 26-tonnisella siirtyy 35-tonnisen kuorma???
08.04.2024 7.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
08.04.2024 3.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
08.04.2024 0.07Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
07.04.2024 18.02Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???.
07.04.2024 13.00Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
07.04.2024 11.00Nippusidonnalle tuli aikanaan uudet määräykset, mutta mikä on tämän hetken tilanne ???
07.04.2024 9.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
07.04.2024 7.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
07.04.2024 5.00Terminator nippusidonta.
07.04.2024 3.00Kuormansidonta vaatii turvallisuuden takuuksi lisäpaukkuja ja sidonta-asetus moneltakin osin selvennystä.
07.04.2024 0.07Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
06.04.2024 18.00Terminatoreitten pintakäsittely.
06.04.2024 17.00Nippusidontalaki kannattaa ottaa aivan tosissaan
06.04.2024 15.00Onko pankkomarkkinoinnissa vastuu siirretty "kuulijalle".
06.04.2024 14.00Junakuljetuksissa säästetään jo myös kuormansidonnassa.
06.04.2024 13.00Kuorman varmistaminen.
06.04.2024 12.00Mikä ihme teki raakapuun rautatiekuljetukset kuljetustaloudellisesti kannattaviksi ???
06.04.2024 11.00"Nippusidonnassa on vaarallisia vajavaisuuksia".
06.04.2024 10.00Onko raakapuun rautatie kuljetuskaluston käyttö kannattavaa, ja tehokasta ???
06.04.2024 10.00Satatonniset raakapuu yhdistelmät "ammuttiin harkitusti pesään".
06.04.2024 9.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
06.04.2024 7.00Terminator-tekniikkaa: - "Purkupankko".
06.04.2024 5.00Onko tuottava ja turvallinen raakapuunajo taitolajin lisäksi myös kalustolaji.
06.04.2024 3.00Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
06.04.2024 0.07Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
06.04.2024KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 18.00Muovipinnoitetut varastopankot nyt edullisesti, ja nopein- , sekä rahtivapain perilletoimituksin.
05.04.2024 17.00Terminatoreitten nopeat ja rahtivapaat perilletoimitukset 2024.
05.04.2024 15.00Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
05.04.2024 13.00Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
05.04.2024 11.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
05.04.2024 9.00Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
05.04.2024 7.00Mielestäni teippien liimaus uusiin pankkoihin on valmistajien täydellistä vastuuttomuutta.
05.04.2024 3.00Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
05.04.2024 0.07Teipit jäävät pankoista pois, ja kuumasinkitys alkaa korvata muovipinnoitteet.

Näytä lisää »