Koska Eurooppa aloittaa kuorma-autokuljetusten hyödyntämisen täysteholla???
01.04.2024 11.00
Suomi, ja Ruotsi ovat Euroopan ykkösmaat kuorma-autokuljetusten yhdistelmäkokojen hyödyntämisessä, mutta tehoja ei ole hyödynnetty täälläkään, kuin pieneltä osaltaan.
Teimme satatonnisten raakapuukuljetusten vertailutestejä olosuhteissa, ja tyylillä, millä ne saatiin näyttämään tehottomilta ja kannattamattomilta. Kannattamattomuus johtui syystä, että testiyhdistelmät ajoivat ns. nollatoleranssilla. Kaiken lisäksi testiajoissa olleet kuljetusyritykset kantoivat testauksien investoinnit,ja ja testien tuomat tappiot itsenäisesti, ajautuen lähes konkurssitilaan. - Ruotsissa ei näitten "superjunien" konkursseiltakaan vältytty.
"Superjunat" ajoivat puuta nollatoleranssilla, samanaikaisesti, kuin vakiokalusto ajoi ajojaan jopa yli 5%:n sallituin ylityksin.- Lisäksi nollatoleranssiautot asetettiin täydelliseen kuorman ylityskieltoon, joka merkitsi käytännössä satatonnisille ja kasiviitosille yli 5 tonnin alikuorma-ajoja.
Satatonniset, ja kasivitoset osoittivat kannattamattomuutta erivertaisten sääntöjen vuoksi , ja niitten käyttäjien määrä romahti kannattamattomana ja etu tästä ulosmitattiin kansalaisten verorahoilla tuettujen rautateitten raakapuukuljetusten muodossa lisäämällä kalustomäärä 2.500 vaunuun ja rakentamalla uusia ratoja, ja lastausasemia kilpailemaan veronsa , kalustonsa, ja tiestönsä maksavien kuorma-autoyhdistelmien kanssa. XXhj.1.4.2024
???????????????????????????????????????????????????
Ps. Näitten uusien vaunumallien kokonaispainot kasvoivat 10 tonnilla,- kuin ihmeen kautta akselimääriä lisäämättä, ja ratojen kantokykyä korjaamatta??!!??
??????????????????????????????????????????????????????
|