Mistä johtuu "siirtoauton" keveys?14.04.2024 16.00 Keveimmillään 3-akselinen siirtoauto varusteltuna painaa alle 8.500 kg. Nosturin kuljetus lisää painoeroa. Lastausnosturin mukanakuljetus syö kuormatilaa vielä 3.500 kg - 4.500 kg lisää joten pahimmillaan painoero on huimat 9.500 kg ja pienimmilläänkin yli 7.500 kg. Alustavaihtoehtojen erot yli 3000 kg. Perinteisen 4 akselisen syöttöauton ja kevyimmän 3-akselisen siirtoauton painoero yksin alustan osalta ylittää 4.000 kg. Huippuvarusteltu isohyttinen ja raskain teliveto teräsjousilla painaa 3-akselisena reippaasti yli 10.000 kg, kun taas kevein mahdollinen siirtoauto nostotelillä ja telin ykköspyörilla sekä matalilla alumiinivanteisilla maantierenkailla painaa jopa alle 8.500 kg ! Kevyt rahtiautoalusta usein viisain. Lisätietoja: |