Totuus on tämä : "Kokonaispainojen korotukset pienentävät maanteitten rasituksia".puu76
10.05.2013 7.57 Tiedoitusvälineissä esitetään aina maantieliikenteen kokonaispainokorotusten yhteydessä totuudenvastaista propagandaa.
Puhutaan kokonaispainojen noususta ja raskaista rekoista ja peitellään totuutta.
Kokonaispainokorotusten yhteydessä esitettävät väitteet maanteitten rasittumisesta eivät perustu siihen totuuteen , että rahtiliikenne rasittaa maanteitä kuljetettujen tavaratonnien mukaisesti , - ei kokonaispainon kasvun. Tavaraliikenteen kokonaispainokorotukset akselimääriä lisäämällä sekä akselirasituksia pienentämällä eivät lisää rahtiliikenteen maantierasituksia , vaan päinvastoin pienentää niitä kymmenillä prosenteilla.
Katso uutispropagandaa tierasituksista vuodelta 1987, klikkaa kuvaa.
Näitten herrojen painostus ja järjestelyt paransivat Suomen kuljetustalouden kilpailukykyä nykyrahalla mitattuna 200 miljoonalla eurolla vuodessa. Säästöä on tullut tähän mennessä 4 miljardia euroa. - Muuta Eu etua ei liene sitten saatukaan !!!!
Insinöörit Olavi H. Koskinen ja Heikki Jokela ovat osoittaneet jo 25 vuotta sitten tehdyissä laskelmissa ja kokeiluissa sen, että kokonaispainokorotukset akselien määrää lisäämällä tuovat kymmenien prosenttien säästöt kuljetustalouteen sekä pienentävät vastaavasti myös maanteitten rasituksia.
Totuus on tämä.
Maanteitten ylläpitokustannukset pienenevät jokaista akselimääriä lisäämällä kuljetettua tonnia kohti. - Samalla liikenneturvallisuus paranee ja ruuhkaisuus helpottuu kokonaispainokorotusten suhteessa.
Totuus on tämäkin.
Nykyisten kokonaispainokorotusesitysten yhteydessä todettiin ykköspyöräakseleitten selkeä kuljetustaloudellinen etu . Ykköspyörien säästöt ovat paljon suuremmat, kuin mitä on niitten aiheuttamat kulut, maantierasitukset mukaan lukien.
Laskentojen 2.5 kertainen rasituskerroin ei peitä sitä, että maantierasitukset ovat minimaaliset ykköspyörien antamia säästöjä vastaan. -Lisäksi on jäänyt vaille merkitystä liikenneturvallisuusasiat . Ykköspyörien lumen ja veden pölytys kanssaliikenteen näkemäesteiksi on murto-osa paripyörien sumutuksesta.
Paripyöräsäännöllä peitellään tienhoitokuluja.
Paripyöräsääntö on esitetty ratkaisuksi maanteitten hoitokulujen peittelyksi. Tällä säännöllä rauhoitellaan maanteitten hoitokulujen kasvuvaateita ja painorajoitusten tuloa ajoreiteille. - Kokonaisedun menetyksen uhalla.
|