Katso A-studion uutispaketti superrekkojen maantierasituspropagandasta....puu76.
14.05.2013 13.02
Televisio ja lehdistö suoltaa totuudenvastaista propagandaa superrekkojen maanteitä murskaavista rasituksista - ja kansa uskoo ja huokailee.
Missä on ne miehet, jotka edellisen korotuksen yhteydessä saivat aikaan meille tähänasti ainoan pohjoisia oloja tukevan ratkaisun, jonka säästöt on tähän asti tuoneet kolmen miljardin euron helpotuksen kuljetuskuluihin. Samat miehet saivat Euroopan unionin tajuamaan sen, miten maanteitten rasitukset pienenevät 30%:lla , liikennekuolemat vähenevät ja rahtiliikenteen saastetilannekkin kohenee.
Matemaattinen totuus on kuitenkin se, että akseleita lisäämällä ja sitäkautta kokonaispainoja korottamalla maantiet säästyvät ja liikenneonnettomuudet vähenevät. Samaten saasteitten määrä/ kuljetettu tonni pienenee.
---------------------------------------------------------------
Tässä A-studion propagandauutinen
klikkaa uutisvideoon:
http://yle.fi/ohjelmat/2086861
------------------------------------------------------------
Ja sitten ne sillat:
Kaikki alkoi siitä, että on siltoja ja alikulkuja, joiden alta ei mahdu 4.4 korkeilla rekoilla. Uutisointi muuttui siltojen kestoepäilyihin ja painorajoitusuhkailuihin lisärahavaatimusten saattelemana.
Kysynpä nyt, tasapuolisuuden nimissä:
Kuka muistaa minkä verran siltoja on romahtanut puutavarayhdistelmien alla , - ja koska sillanromahtamisonnettomuudessa on menetetty ihmishenkiä?
Kuka puolestaan muistaa, koska viimeksi on liikenneonnettomuuksissa menetetty ihmishenkiä eri liikennemuodoissa fillarista autoliikenteeseen, raitsikoihin ja juniin sekä ilma- ja vesiliikenteeseen?
Herätystyö on käynnissä:
Nyt herätellään kansalaisia siltavaarasta ja maanteiden nopeasta romuttumisesta superrekkojen paripyörien alla. Kunnanisät hakevat kumipyöräliikenteen painokorotuksista tukieuroja pohjattomaan kuntakassaansa ja seuraavaksi tulee kyläyhdistykset ja hirviseurat omine eurovaatimuksineen ja liikenteenohjausmerkkeineen.
Ahneus ja perusvastustus vie pohjan järkevältä toiminnalta:
Autoilijoilta rahastetaan euroja siten, että maanteille palautuu yksi euro yhdeksästä. Vielä ilkeämpää on se, että hirviporukat uskotellaan täysin valheellisilla väitteillä päättämään jahtiteiden hyötykäyttöoikeuksista kenenkään kertomatta heille sitä, miten paljon pienemmillä tie- ja rumpurasituksilla perämetsien tukit, kuidut ja harvennuspuut siirtyvät sahoille ja sellutehtaille sekä saasteettoman energian tuotantoon.
Karhu nukkuu vielä, mutta tällä melskeellä se herätetään:
Suomen Euroopan Unionilta saama ainut merkityksellinen etu on kansalliset 60 tonniset ja moduulit - puhutaan miljardeista.
Nyt puolestaan ollaan hakemassa lisäetua, jolla taaskin vasta ajan myötä tuplataan tuo eka potti.
Unioni ei ole vastustanut Suomen kokonaispainojen ja korkeuden korotusehdotusta, eikä vastustakkaan, kunhan julkisuudessa esitetty tieto on vähintään pääosiltaan totuudenmukaista.
Totuudenvastaisella propagandalla saadaan aikaan vain kieltotauluviidakko, jolla heikennetään puutavara-autoilijoiden tilannetta entisestään.
Heikki Jokela 050 4129 024 24h/7vrk
heikki.jokela@ammattilehti.fi
Ps. 76 tonnisen "superrekan" tukkikuorma on 50% eurorekan kuormaa suuremoi ja sen maantierasitukset ovat 30% eurorekkaa pienemmät jokaista kuljetettua puutavaratonnia kohti .