Mitäpäs jos siirryttäisiinkin puunajossa eurorekkoihin.
16.05.2013 6.22 Nyt tuntuu painonkorotukset olevan kautta linjan vastatuulessa- ainakin tiedotuspropakandan mukaan. Tuntuu siltä , että olisi helpompi mennä alaspäin , vaikkapa eurorekkoihin.
Mitäpä ne eurorekat toisivatkaan tullessaan?
Eurooppamallisen puutavarayhdistelmän perusmalli on kaksiakselinen rekkaveturi , joka vetää kolmiakselista ykköspyöräistä puoliperävaunua, jonka kokonaispaino on 42 tonnia.
Näitä yhdistelmiä haikailtiin jo viime kokonaispainokorotus- neuvottelujen yhteydessä ja monen mielestä nuo 24 tonnia puuta kuljettavat rekkajonot olisivatkin ainoat ja oikeat taloudelliseen raakapuunsiirtoon niin kuljetustalouden, kuin saasteitten ja maanteitten kulumisenkin kannalta.
Mutta korjaisivatko eurorekat tosiaan maantiemme ja siltamme.
Mikä on totuus,- korjaisivatko eurorekat todella siltamme ja maantiemme. Turvattaisiinko niillä autoilijoitten ja kansakunnan tulevaisuutta - ketä tuolla maantierasitus-propakandalla höönäytetään , ja miksi ?
Palaamme historiaan ja eurorekkojen ominaisuuksiin lähipäivinä Yli-insinööri Olavi H. Koskisen edellisen painonnousun yhteydessä tekemien tutkimusten ja laskelnien pohjalta. Niistä selviä, kuinka tuhoisat muutoksen vaikutukset olisivat maanteillemme ja maantieliikenteellemme siinä tapauksessa, jos rekkakanta pienennettäisiin euromittoihin.xxhj
|