Scania Streamline - jopa 8 % polttoaineensäästö uusilla muodoilla ja kehitetyillä komponenteilla25.03.2013 13.05
Scania Streamline on mallinimi Scanian G- ja R-sarjan kaukoliikennekuorma-autoille, jotka on optimoitu polttoainetalouden suhteen uudella pienivastuksisella muotoilulla ja ilmanohjainsarjoilla. Scania Opticruisen uusi malli tarjoaa useita toimintatilavaihtoehtoja. Polttoaineensäästön maksimoimiseksi uusi Economy-tila on integroitu Scania Active Prediction ‑järjestelmään. Potentiaaliset polttoaineensäästöt kaukoliikenteessä ovat jopa 8 prosenttia uusilla, tehokkaammilla toisen sukupolven Euro 6 ‑moottoreilla. Vastaavat säästöt Euro 3/4/5 ‑moottoreilla ovat jopa 5 prosenttia. Uusia palveluja on suunniteltu auttamaan kuljettajia ja yrittäjiä heidän päivittäisessä työssään sekä vuorovaikutuksessaan korjaamon kanssa. Käyttöasteen parantamiseksi ja korjaamokäyntien lyhentämiseksi Scania-korjaamot voivat nyt ladata diagnoositiedot langattomasti etänä. Henrik Henriksson, Scanian myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja sanoo: "Scania on käyttänyt runsaasti kokemustaan ja tietämystään Euro 6 ‑kuorma-automalliston toteuttamiseen ja olemme erittäin tyytyväisiä tuloksiin. Toteamme ylpeinä, että asiakkaidemme käytössä olevat Euro 6 ‑moottorimme kuluttavat vähemmän polttoainetta kuin Euro 5 ‑edeltäjänsä – ja uusimmat Euro 6 ‑moottorit ovat vielä taloudellisempia." "Scanian pitkäaikainen panostus polttoainetalouteen tuottaa upean tuloksen, ja asiakkaamme voivat luottaa siihen, että teemme kaikkemme varmistaaksemme heidän kilpailukykynsä kuljetusbisneksessä." Lars Stenqvist, ajoneuvoerittelyistä vastaava johtaja tekee yhteenvedon potentiaalisista säästöistä: "Scanian uudet toisen sukupolven 13-litraiset Euro 6 ‑moottorit ovat 2–3 prosenttia taloudellisempia kuin ensimmäisen sukupolven versiot. Scania Opticruise ja Scania Active Prediction vaikuttavat kumpikin 2–3 prosenttia. Lisäksi olemme parantaneet aerodynamiikkaa ja vähentäneet kitkaa vaihteistoissamme. Vaikka lukuja ei voikaan laskea suoraan yhteen, potentiaaliset säästöt eurooppalaiselle Euro 6 ‑kaukoliikenneasiakkaalle voivat arviomme mukaan olla jopa 8 prosenttia. Markkinoilla, joilla ei saada käyttöön topografisia karttatietoja, säästöpotentiaali on lähes 5 prosenttia." |