Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

Nimitykset: Jouni Kummala palaa takaisin Vehoon - Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtoon (15.06.2024 7.00)
Jouni Kummala on nimitetty Suomen Hyötyajoneuvoliiketoiminnan johtajaksi 10.6. alkaen. Keskeisiä fokusalueita Suomen hyötyajoneuvoliiketoiminnan kehittämisessä ovat..

KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset (15.06.2024)
Ammattilehti on tuottanut viikoittaisen uutislähetyksen jo 215. perjantaina peräkkäin tarjoten kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreimmat kuulumiset. KLIKKAA..

KOME 40-VUOTTA VAUHDISSA MUKANA (14.06.2024)
Perjantaina 14.6.2024 kello 09.00-12.00 vietettiin  40-vuotisen taipaleen taittumista Haapajärven tehtaalla Komenkatu 1:ssä hienossa kesäsäässä..: Katsoimme..

VIELÄ EHTII !!!: -"Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida"! (04.06.2024)
Kevään 2024 jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti valmistuu jakeluun  Juhannuksena . Luvassa on todella mielenkiintoinen paketti koneurakointi-, kuljetus- ja metsäalan..

Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16. (17.05.2024)
Artikkelisarja Terminator-tekniikkaa selventää pankkomalleihimme kehittämiämme moniaa tärkeitä yksityiskohtia. Sarja käsittää kolmisenkymmentä erillisartikkelia..

Puutavarapankkojen kuormatilavertailu vuodelta 2014. (20.06.2024 7.00)
Puutavarapankkojen kuormatilakoko kehyskuutioina määräytyy pankkopinta-alasta kuormattuna ja puutavaranippujen yhteenlasketusta kuormauspituudesta. Terminator XXL..

- 2017 kannanottoni Alucarin ja Metsätranssin uutisointiin: " Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtä paljon puita laillisesti" . (20.06.2024 3.00)
Tässä on Metsätranssin Seppo Alakutsin Alucarille laatima artikkeli ko.lehden 5/2014 julkaisusta. - Artikkeli on luettavissa kokonaan kyseisestä lehdestä ja Alucarin..

Missä menee ero huijauksen ja törkeän petoksen välillä ??? (20.06.2024 0.07)
Me Terminatorimiehet näimme puutavarapankkojen kuormatilakokojen maksimoinnit tarpeellisiksi jo 1990 - luvun alussa. Kasvutarve korostui 2000 luvun puolivälin jälkeen..

Kuormatilavertailut Maxmossa, ja kilpailevilla teräspankkovalmistajilla oli kovan tason huiputus pakottavassa markkinatilanteen nopeassa muutoksessa. (19.06.2024 18.00)
Kun kehitimme kaikkien aikojen tuottavimmat, ja turvallisimmat pankkomallistot, aiheutti se maksimaalisen kovan vastareoktion lähes kaikilta pankkovalmistajilta..

Alucar pankkotesti ja Metsätrans epärehellinen uutisointi on aiheuttanut suuria tappioita alumiiniuskollisille käyttäjilleen. (19.06.2024 17.00)
"Alucar pankkotesti ja Metsätrans uutisointi ovat aiheuttaneet pankkoliiketoiminnoillemme alihankkijoista markkinointiin ja myyntiin järkyttävän suuret tappiot,..

Myös 76 tonnisten yhdistelmien kuormatilojen kokoluokissa suuret erot. (19.06.2024 15.00)
Toimittamiemme pankkojen tolppamitat Suomen toimituksissamme vaihtelevat yleisesti välillä 3.10m - 3.25m .Ääripäissä lyhimmät toimitukset ovat olleet 3.0m ja pisimmät..

Raakapuuyhdistelmien maksimikorkeus Suomessa 4.4m ja Ruotsissa vapaa korkeus. (19.06.2024 13.00)
Suomessa raakapuuyhdistelmien kuormatilojen ja kuormien maksimi  korkeus on 4.4m, elikkä kuormakoko on meillä maksimoitava sisältä päin. Ruotsissa vapaa korkeus..

Raakapuun mittaus on kautta aikojen perustunut osaltaan pettämiseen. (19.06.2024 11.00)
Minusta piti tulla sahamies, ja sain siihen koulutusta, joka alkoi metsästä, ja puutavaran ostoina/mittauksina. - Näin mittauksen, ja mittamiesten totuuden. Tämä..

Virallista puutavarapankkojen kuormakokovertailua tarvitaan pikaisesti. - Kuormatilavuustiotoutta on lisättävä ja selkeytettävä.puu76 ---artikkelimme vuodelta 2013 !!! (19.06.2024 9.00)
Kokoerot eri puutavarapankkotyyppien välillä on viisasta selvittää pikaisesti. Mitä pikemmin ja mitä enemmän asiakaskunnalla on luotettavaa tietoa, sitä vähemmän..

Teräksen kilpailukyvyn tuottavuudessa tekee myötöraja, kinnomoduli ja uusden tekniikan levynkäsittelytuotanto. (19.06.2024 7.00)
Ultraalujien terästen kilpailukyky puutavarapankkovalmistuksessa on nykytekniikan menetelmin aivan omassa tuottavuusluokassaan alumiinisiin pankkomalleihin verrattuna..

FinnMetko 2014: -Virallisen kuormakokovertailun mitattu kuormakokoero oli huimat 14.3 kehyskuutiota. (19.06.2024 3.00)
Virallinen alumiinipankkoisen ja teräspankkoisen puutavarayhdistelmän kuormakokovertailu tehtiin Jämsän FinnMetkon 2014 työnäytösalueeella. Kokeen lopputulos näkyi..

Mikä on yhden kuormakorkeus-ja kuormaleveyssentin merkitys? - Artikkelimme kymmenen vuoden takaa!!!! (19.06.2024 0.07)
Jokainen lisäsentti kuorman korkeudessa tuo 0.35 m3 (0.01m x 2,35m x 15 m ) lisäkuormaa ja jokainen lisäsentti kuorman leveydessa tuo 0.44 m3 (0.01 m x 2.95 m x..

Terminatoreitten pintakäsittely. (18.06.2024 18.00)
Terminatoreitten pintakäsittely on vastuullinen kymmenien vuosien tuotekehittelyn mukainen tuote. Pintakäsuttelymme jakautuu 100%:sesti muovittomaan kuumasinkittyyn..

Pankkojemme tuotantoon, kuljetuksiin ja käyttöön on kehitetty useita "palvelevia" keksintöjä. (18.06.2024 17.00)
Pankkojen lasermerkinnät osoittavat niitten mitat ja lujuusluokat koko pankon elinkaaren ajan, ja helposti, sekä ikuisesti näkyvinä.Ne helpottavat ja selkeyttävät..

Vuosi 2024 on TimberRoadin., Terminatorin-, ja TimberMaxin 100%:sen muovittomuuden vuosi. (18.06.2024 15.00)
Vuosi 2024 tulee olemaan raakauun korjuu-, ja kuljetusketjussa Suomen Mersäteollisuuden muovittomuustarpeita kokonaissvaltaisesti palveleva hyvä vuosi. Muovi..

Kanada on metsäteollisuusmaa, ja sitä on myöskin Suomi. (18.06.2024 13.00)
Me aloitimme muovittomien Metsäteollisuuden tarpeitten mukaisten kuormatilojen kehitystyön Suomessa. mutta Kanada ajoi "umpihangesta" ohi. Olemme nyt etujoukoissa..

Eikö muovi olekkaan "myrkkyä" metsäteollisuudessa ??? (18.06.2024 11.00)
2000-luvun alussa metsäteollisuus oli huolestunut muovista, ja kaikki pikkuisetkin muovihiukkaset huolehdittiin porttien ulkopuolelle. - Mutta onko aika nyt muuttunut???..

Miksi "tuunaus" ei ole yltänyt metsäkoneisiin??? (18.06.2024 9.00)
"Tuunaus" on harratus, mikä ei tuo rahallista lisäarvoa harrastajilleen. - Sekö on syy, että sitä ei harrasteta lainkaan metsäpään ammattityöksluissa??? Teimme..

Muovi on myrkkyä sellunkeitossa - kameratekniikasta myös siihenkin apua!!! (18.06.2024 7.00)
Muovi aiheuttaa vuosittain miljoonavahinkoja metsäteollisuuden sellunkeitossa. Kunkeitokseen joutuneet muovipalaset kulkevat paperivalmistukseen , tulee laatuvirheitä..

Muovi on myrkkyä Metsäteollisuudessa: -Terminatoreista poistettiin muovit. (18.06.2024 3.00)
Metsäteollisuudessa muovin aiheuttamat sellunkeittotuhot liikkuvat pahimmillaan miljoonissa. Jokainen pienikin muovin palanen on vaarassa aiheuttaa suuria vahinkoja..

VTT sparraa kotimaisia yrityksiä menestymään Naton DIANA-haastekilpailussa ja pääsemään puolustusmarkkinoille (18.06.2024 0.07)
VTT sparraa yhdessä kumppaneiden kanssa suomalaisia startup- ja pk-yrityksiä menestymään Naton DIANA-ohjelman haastekilpailussa, jonka palkintoina ovat puolustusmarkkinoille..

Ennallistamistoimissa tärkeää yhdistää luonnon monimuotoisuuden edistäminen ja metsäteollisuuden puunhankinta (17.06.2024 18.00)
Tänään EU:n jäsenmaiden ympäristöneuvoston hyväksymän ennallistamisasetuksen vaikutukset ovat Suomelle merkittävät. Asetus tarkoittaa laaja-alaista metsien ja soiden..

Odotettu uutuus Hitachilta (17.06.2024 17.00)
Hitachi on päivittänyt mallistoaan tasaiseen tahtiin 7-sarjalaisiksi ja viimeisimpiä malleja, joka päivityksen koki on yhdeksän tonnin kokoluokkaan asettuva ZX95US-7..

Jorpe - maansiirtolavoja yli 50 vuoden kokemuksella (17.06.2024 15.00)
Jyki Groupiin kuuluvan Pajakulma Oy:n Perniön yksikkö, joka kuljetusalan toimijoiden keskuudessa tunnetaan kenties paremmin Jorpena työllistää liki 20 metallialan..

Jussi Malmi, toimialajohtaja, Wihuri Tekninen Kauppa: "Tulevaisuutta rakennetaan perheyrityksen pitkällä tähtäimellä" (17.06.2024 13.00)
Wihuri Oy Tekninen Kauppa myy ja vuokraa laatumerkkejä maanrakennukseen, maatalouteen, ympäristönhoitoon, konepajateollisuuteen sekä logistiikkaan. (kuva yllä: -..

Eroon muovista? (17.06.2024 11.00)
Muovi muuntautuu moneen käyttötarkoitukseen. Aikoinaan kevyenä ja kestävänä ylistetystä materiaalista on kuitenkin tullut ongelma ihmisille ja ympäristölle. Muovin..

Terminator ja TimberMaxx turvallisuus. (17.06.2024 9.00)
Terminatoteitten ja TimberMaxxien tuotesuunnittelussa on huomioitu erityisesti pankoille kohdistuvat turvallisuuteen vaikuttavat, ja turvallisuutta parantavat asiat..

Ovatko kuumasinkitys ja eloksointi tulevaisuuden muovittomuustakuu kannolta tehtaalle??? (17.06.2024 7.00)
1970-luku toi alumiinin puutavara-autoihin. Keväällä 1976 suunnittelin ensimmäisen metallisen puutavarapankon - Alukarikan. Tuo malli oli tuolloin "outo lintu"..

Puhdas puu saa ensimmäisen muovikylpynsä kaatopäästä,. (17.06.2024 3.00)
Muovi on myrkkyä luonnossa ja se aiheuttaa miljoonatuhoja sellunkeitossa.Muovi on korvattu muovittomilla materiaaleilla, ja pinnoitteilla metsäteollisuuden tehdastuotannoissa..

Alumiinipintojen ja jauhemaalipintojen teippauksissakin on iso vaikeusaste-ero. (17.06.2024 0.07)
Eloksoidulle alumiinipinnalle lujaliimainen reaktioteippi puree kiinni, kuin "kuppa intiaan", mutta jauhemaalattu pinta tuo kovat haasteet, ja vaativan työnseurannan..

Aloitimme raakapuuyhdistelmien aerokehitystyöt 1985. ja matka jatkuu.... (16.06.2024 18.00)
Puutavarayhdistelmän ilmavastuksen ja virtaustekniikan kehittämisestä löytyy iso raha, ja suuri turvallisuuslisä.- Tähän keskitymme edelleen, ja entistäkin täysivaltaisemmin..

Roiskeläppien pakollisuus poistettiin 1995 - koskeeko poisto myös kuorma-autoyhdistelmiä. (16.06.2024 17.00)
Roiskeläpät alkavat olla harvinaisuuksia henkilöautoissa, pakettiautoissa ja maastureissa, sekö joissakin kuorma-automalleissakin. - Roiskeläppien käytön  pakollisuus..

Suomalaisen puutavarayhdistelmän kalliit "turhakkeet":- 2. "Umpiperä". (16.06.2024 15.00)
 Toinen yleisesti käyttämäni käytännössä kallis. ja turvaton auton, ja perävaunun rakenne on "umpiperä". Umpiperällä kuvaan rakennetta , joka on onnistuttu maksimoimalan..

Suomalaisen puutavarayhdistelmän kalliit "turhakkeet":- 4.Umpinaiset valopatterit. (16.06.2024 13.00)
Perävaunuissa oli jo pitkään "ilmavia" puhtaanapysyviä valotelineitä, ja Suomen asetusten mukainen maksimimäärä takavaloja.- Nämä olivat toimivia, ja turvallisia..

Henkilö-, ja pakettiautoista poistettiin roiskeläpät turhina ja vaarallisiana, mutta kuorma-autoissa niitä on alettu lisäämään - mutta miksi??? (16.06.2024 11.00)
Henkilöautot ovat kulkeneet maantieliikenteessämme jo vuosikymmeniä ilman roiskeläppiä. Roiskeläpät poistettiin niistä turhina ja vaarallisina. Roiskeläppien katsottiin..

Miksiköhän metsäteollisuusmaa Kanada on vauhdilla kehittämässä raakapuun korjuu-, ja kuljetuslaitteitaan muovittomiksi. (16.06.2024 9.00)
Me aloitimme muovittomien päällirakenteitten kokeilut jo 2000-luvun alussa. ensimmäisinä maailmassa. Poistimme apurunkorakenteistamme muovimaalit, ja muoviteipit..

Toinen, ja äärihelppo yhdistelmän ominaisuuksien aerokorjaus on pitkän läpän/läppien poisto. (16.06.2024 7.00)
Kuorma-autoyhdistelmistämme on viisasta poistaa takapäitten pitkät roiskeläpät niitten käyttäjilleen aiheuttamien vain  negariivisten ominaisuuksen vuoksi. -  Positiivista..

Ensimmäiset säästöt saatavissa "itseohjauksella". (16.06.2024 3.00)
Puutavarayhdistekmien hurjiin polttoainekuluihin, ja loiskuormiin on haettu säästöjä automiesten omatoimisilla ajatusmalleilla. - Yksi niistä on ollut ja vieläkin..

Mitä perävaunun pitkällä roiskeläpällä haetaan , onko se "turhake".??? (16.06.2024 0.07)
Perävaunujen pitkien roiskeläppien avut ja haitat ovat hämärän peitossa, mutta yksi asia on selvää. - siinä on  iso  mainostila valmistajan käyttöön. Pitkä roiskeläppä..

Muttta mitäpähän tuon pyrypeltin hinaaminen maksaa käyttäjälleen, sekä kanssaliikenteelle??? (15.06.2024 17.00)
"Pyrypelti" on turhake joka tuo perävaunuvalmistajalle ilmaisen mainostilan, mutta sen hinaamisen kulut maksaa perävaunun käyttäjä , - ja tuulilasien muodossa  myöskin..

Tuliko tuhoisa "pyrypelti" meille, - jopa jäädäkseen ??? (15.06.2024 15.00)
Olemme jo yli kymmenen vuotta jarrutelleet tuon pitkän roiskeläpän käyttäjäintoa, joka lähti Saksasta alunperin liikenneohjausmerkkeineen. Se rantautui meille Ruotsin..

Mutta mistä koostuvatkaan ilmaavastuksen aiheuttamat hurjat kulut??? (15.06.2024 13.00)
Puutavarayhdistelmä on kaikissakin muodoissaan kaikista kuorma-automalleista huonoin - ja se onkin huonoin aivan omassa kokoluokassaan. Kuorma-autoyhdistelmien..

Ponsselta uusia ratkaisuja tuottavuuden ja kannattavuuden parantamiseksi (15.06.2024 11.00)
Ponsse esittelee uusia ominaisuuksia, jotka tukevat metsäkoneenkuljettajien päivittäistä työtä ja auttavat metsäkoneyrittäjää seuraamaan kaluston kannattavuutta..

KATSO TÄSTÄ 14.6. LÄHETYS! (15.06.2024 9.10)
Klikkaa tästä: (12) Facebook 00:40 Ponsse Show Sweden 2024 12:40 Komatsu Forest työnäytökset vauhdissa - kävimme Laitilassa 21:49 Bioenergiaa Ilmajoelta tulevan..

Maksimaalinen kuormatilakoko : - Tuottavin tavoiteltava kuormatilakoko 120-130 m3!!! (15.06.2024 9.00)
Kuormatilan kokoluokka on tilaajan oma valinta. Raakapuun maantiekuljetusyhdistelmän kuormatilakoko on määriteltävissä auto-ja perävaunukaupan yhteydessä. Vaihtoehtoja..

15.06.2024 3.00  USB-C-latausliitin pakolliseksi uusiin laitteisiin koko EU:ssa
15.06.2024 0.07  Kyberturvallisuuskeskus muistuttaa toimitusjohtajahuijauksista - Kesätyöntekijöiden ja sijaisten perehdyttäminen tärkeää
14.06.2024 17.00  Alumiini toi aikoinaan kevennystä pankkoihin,- nyt lisäpainoa ja menetystä kuormakokoon.
14.06.2024 9.00  Terminator-tekniikkaa; - "100% muoviton metallipinnoitus"
14.06.2024 7.00  Terminator-,ja TimberMaxx Evo tekniikka on "100%:sesti uutta "tila-, ja turvallisuustekniikkaa"
14.06.2024 3.00  Miksi kuumasinkkaus on vain TimberMaxx ja Terminatormallistossamme ???
14.06.2024 0.07  Meillä on nyt pankkomarkkinoittemme ehdottomasti laajin, tuottavin ja turvallisin pankkovalikoima.
13.06.2024 18.00  Cargotec on hakenut Kalmarin listausta Nasdaq Helsinkiin
13.06.2024 17.00  TimberRoad - projektin kalusto.
13.06.2024 15.00  Metsäkone liikkuu yhä näppäräimmin tekoälyn ohjauksessa
13.06.2024 13.00  Hiilidioksiditalous on merkittävä mahdollisuus Suomen metsäsektorille ja kansantaloudelle
13.06.2024 11.00  Yhdistelmien kuormatilojen maksimointi.
13.06.2024 9.00  Syöttöauto ???
13.06.2024 7.00  TimberRoad perävaunu???
13.06.2024 3.00  Kertausta : -"Mikä on TimberRoad - projekti" ???
13.06.2024 0.07  TimberRoad -projektille asettamamme ympäristöystävällisyyden vaatimukset täyttyvät kaikilta osin, - ja uskomme pystyvämme ylittmään Eu: asettamat vaatimukset hyvinkin selvästi.
12.06.2024 18.00  TimberRoad yhdistelmäpaketin siirtoautomallien vaihtoehdot.
12.06.2024 17.00  Suomen raakapuun maantiekuljetusten perusyksiköksi on kasvanut 76 tonninen ja nosturillinen yhdistemmätyyppi.
12.06.2024 15.00  Terminatoreitten tolpissa on "kaksineuvoonen" aeromuotoilu + kolmantena liikenneturvallisuus.
12.06.2024 13.00  Tiesitkö,että : TimberRoad projektilla ladataan lisätehoa puutavara-autoihin.
12.06.2024 11.00  TimberRoad siirtoauton apurunkopaketti etenemässä tuotantovaiheeseen.
12.06.2024 9.00  TimberRoad yhdistelmien tuottavuuteen haetaan yli 10% helpotusta.
12.06.2024 7.00  Komatsu-metsäkoneiden työnäytös Laitilassa tänään 12. kesäkuuta
12.06.2024  Terminator miehet onnittelevat 70-vuotiasta: - "KULJETTAMISEN AMMATTILAISET JO KOLMANNESSA SUKUPOLVESSA"
12.06.2024  LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
12.06.2024  Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
11.06.2024 17.00  STIHL esittelee vahvan vesipumpun tehokkaaseen vedenkäsittelyyn
11.06.2024 15.00  Mikä on tuottavin ja käytännöllisin puutavarayhdistelmän varustepaketti ???
11.06.2024 13.00  Metsäteollisuus etenee kohti fossiilittomia tehtaita
11.06.2024 11.00  Tulossa "kehiin" 100%:sesti muoviton XXL Evo mallisto.
11.06.2024 9.00  Alumiinipinnan korroosio = ruostuminen: - Tiesuola ja lipeä , sekä pulttiliitokset ovat puutavarapankkojen korroosio vaurioitten aiheuttajia.
11.06.2024 7.00  Veho laittoi Mersun myyntiverkoston uusiksi Suomessa - Myynti ja huoltopalvelut neljän eri toimijan varassa
11.06.2024 3.00  Alumiinin kierrätettävyys
11.06.2024 0.07  Maarakennusurakointia ja kiviainestuotantoa
11.06.2024 0.07  TimberRoad yhdistelmämallien synty .
10.06.2024 18.00  Konsulttiyhtiö huolissaan Suomalaisyritysten huonosta valmistautumisesta sukupolvenvaihdokseen
10.06.2024 17.00  Polaris Ranger XP Kinetic: Työkäyttöön soveltuva sähkö-traktorimönkijä
10.06.2024 15.00  "Ruutiukot" - ryhmämme keskittyy nyt "ultralujien" Raahen terästen sinkitykseen.
10.06.2024 13.00  Mutta mitä hyötyä kuumasinkityksestä on käyttäjälleen ???
10.06.2024 11.00  "Ruutiukot" sen tekevät ??!!??
10.06.2024 9.00  Artikkelimme vuodelta 2011 : - "Hasta La Vista, Alumiini" (katso videot)
10.06.2024 7.00  Aloitamme TimberMaxx Evolution pankkojen tilausten vastaanoton nyt myös Evo 5 pinotavarapankkomalleilla.
10.06.2024 3.00  Evo 5 Evo 7 ja Evo 10 -tarjouspaketit alkuvuodelle 2024 4+6 = 6 ja 10 pankkoisiin yhdistelmiin
10.06.2024 0.07  Terminatoreitten vastaus nippusidontaan.
10.06.2024  Valmet toimittaa 50 megawatin pellettilämpölaitoksen Ruotsiin
09.06.2024 18.00  Kuumasinkityksellä on 20 vuoden pinnoitetakuu
09.06.2024 17.00  Pankkojen pinnoitekkin on osa tuottavuutta ja turvallisuutta: -Kuumasinkitys on ehdottomasti paras, kestävin, ja turvallisin teräksisten pankkojen pinnoitusmenetelmä.
09.06.2024 15.00  Kuumasinkitys suojaa teräksen.
09.06.2024 13.00  Raakapuun kuljetukset muuttuvat muovittomiksi.
09.06.2024 11.00  Kaupan liikevaihto laski 4,9 % vuoden 2024 huhtikuussa