Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

KATSO TÄSTÄ 11.10. LÄHETYS! Laajasti maarakennus, kuljetus ja metsäalan asiaa (12.10.2024)
Ammattilehti on tuottanut viikoittaisen uutislähetyksen jo 232. perjantaina peräkkäin tarjoten kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreimmat kuulumiset. Tämän..

Tutustu 2013 vuoden tietopakettiin tästä : - Kolmekymmentä ja yksi hyvää syytä hankkia TERMINATORIT ... - puu76 (04.10.2024)
Terminator XXL ja XXL CE sekä XLR aero - pankkojen ylivoima tuotto- ominaisuuksissa verrattuna kaikkiin muihin pankkomerkkeihin ja malleihin johtuu siitä, että niitten..

Terminator XXL 8 aero ja 8.8 CE pankkotarjous / 09.2024 : (30.09.2024)
Myymme nyt maalipinnoitetut Terminator XXL aero, ja XXL CE panko varastomme edullisesti, sekä nopeilla, ja rahtivapailla toimituksilla syyksyn 2024 aikana.- Toimilla..

HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen (30.09.2024)
  Syksyn jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on työn alla ja valmistuu jakeluun syyskuun lopulla. Todella mielenkiintoisessa julkaisussa on laajasti asiaa metsäkoneista..

UUTISET;--------- ;UUTISET (04.08.2024)
Lulkaisemme päivittäin uutisia klo. :   00.07, 03.00, 07.00, 09, 00, 11.00,      13.00, 15.00, 17.00 ja 18.00 XXL aero; XXL CE ; XXL Evo XXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXX..

Nyt käsittelemme kahtena päivänä, tänään, ja huomenna sitä, että mitenkä, ja miksi tehtiin "SUURI KUSETUS" ??!!?? (12.10.2024 9.00)
   Pankkojen sisätilojen erotukset testattiin 2014 FinnMetkossa.   Pankkojen ulkomitat olivat samat molemmissa  yhdistelmissä.     Testauslastaukset tehtiin..

Artikkelimme vuodelta 2014: - "Puutavarapankon poikkipintaeron esimerkkilaskenta". (12.10.2024 7.00)
Puutavarapankon pinta-alojen kokoerosta on helppo tehdä karkea-arvio tästä ja näin . (Tässä kuvassa ja vertailussa  EXTE aluminium/TERMINATOR XXL) -Pankkorunkojen..

Katso FinnMetkossa tehdyn kuormatilavertailutestin video tästä: (12.10.2024 3.00)
https://www.facebook.com/TerminatorBunks/videos/221395124949726 Klikkaa kuvasta testivideoon Tämä 2014 FinnMetkossa tehty virallinen, ja yleisölle julkinen testi..

Tämä aiheutti Alucarin tekemän "SUUREN KUSETUKSEN" 2014: - Kuormakokovertailu tuo asiakaskunnalle selkeyttä markkinointiin ja kalustohankintoihin. (12.10.2024 0.07)
FinnMetko 2014 koenäytösalueella tehty kuormatilavertailukoe osoitti selkeästi eri kuormatilatyyppien kokoeron. Testi tehtiin Jämsänkoskelaisen Kuljetus A. Lehti..

"SUURI KUSETUS" 2014 (11.10.2024 18.18)
2014 maksmossa tehty "SUURI KUSETUS" alkaa lopultakin paljastua pankkomyyjille ja pankkojen käyttäjille. Pankkojen vertailutesti 2014 Maxmossa on saanut lopultakin..

"SUURI KUSETUS" 2014 Maxmossa - hieman lisäselvyyttä huomenna lauantaina, ja sunnuntaina. (11.10.2024 18.00)
Huomenna lauantaina , ja ylihuomenna sunnuntaina selkeytämme totuutta Alucarin tekemään kuormatilavertailuun vuonna 2014. Testit tehtiin tilanteessa, kun alumiinipankkojen..

Puutavarapankkojen polttoainekulutuksissa on eroa. (11.10.2024 17.00)
Erikoistutkija ja rekkalaskennan asiantuntija Di Olavi H koskinen on vertaillut kuorma-autoyhdistelmien aerodynaamisten ominaisuuksien vaikutuksia yhdistelmän polttoainekulutuksiin..

Puutavarapankkojen vertailusimuloinnissa osoitettiin selkeät kulutus- ja tehoerot. (11.10.2024 15.00)
Ohessa DI Olavi H Koskisen simuloima 9-akselisen puutavarayhdistelmän kahdella eri tyypin pankkovarustuksella laskettuna. Simuloinnilla on selvitetty pankkojen vaikutus..

Mikä on yhden puutavarapankon vaatima teho ja kulutus eri ajonopeuksilla. (11.10.2024 15.00)
Olavi H. Koskinen selvitti kahden erityyppisen puutavarapankon vaatimat tehot ja kulutukset eri ajonopeuksilla yhdistelmän tyhjänäajossa. Määrittelemällä yhden..

Nämä on kaikkien meidän Terminatorimiesten hallussa (11.10.2024 13.30)
Terminatoreitten selkeät edut: -Kuormatila - paras -Lujuus-/ painosuhde - paras  -Aerodynamiikka - paras -Kiinnikkeet - paras -Liukuestepinnat - paras -Muovivapaa ..

Renaultin raskaisiin kuorma-autoihin luvassa päivityksiä mallivuodelle 2025 (11.10.2024 12.00)
Mallivuosi 2025 tuo raskaisiin Renault Trucks T, T High, C ja K -kuorma-autohin polttoainetehokkuutta ja tuottavuutta lisääviä parannuksia.  Renault Trucks esitteli..

Nyt tutkitaan, voiko ilmasta temmata nippuvälisäädöllä polttoainesäästöjä - ja mikä on säästöjen mahdollinen suuruusluokka??? . (11.10.2024 9.00)
76-tonnusten täysperävaunullisten kuorma-autoyhdistelmien polttoainekuluissa on niitten aerodynaamisista ominaisuuksista johtuen kösittämättömän suuria kulutuseroja..

Puutavara-autoilla suurimmat ilmanvastusvoimat ja sitä kautta suuret polttoainekulut. puu76 (11.10.2024 7.00)
k Ajoneuvon liikettä vastustavat voimat, jotka ovat vierintävastus, ilmanvastus sekä ajoneuvon ollessa ylämäessä nousuvastus. Myötämäessä nousuvastus on luonnollisesti..

Puutavarayhdistelmän ja säiliöyhdistelmän kulutuserojen tietokonesimuloinnin tulokset. (11.10.2024 3.00)
Di Olavi H. Koskisen tietokonesimulointi antaa osviittaa aerodynaamisten ominaisuuksien merkityksestä ja niitten kehitystarpeesta kaikkien yhdistelmien -  , ja etenkin..

Alumiiniaika alkoi 70-luvulla (11.10.2024 0.07)
Suomi siirtyi "alumiiniaikaan" Alukarikan aluiinisillä varuste versiolla heinäkuussa 1976. Tuolloin toimitin ensimmäisen ja aikansa keveimmän yhdistelmäpaketin ..

Yli-Insinööri Olavi H Koskisen vastine puutavara-yhdistelmän 39%:n päästövähennysvaatimusten tasosta Suomen osalta. (10.10.2024 18.00)
Liikenneministeriön Di Olavi H Koskinen ja "Pankkoinsinööri "Heikki Jokela aloittivat puutavarayhdistelmien polttoainekulutuksen vähentämiseen kehitettyjen aerodynaamisesti..

Artikkelimme vuodelta 2015: -"Kolme kovaa : -Seppo Ora, Olavi Koskinen ja Volvo". (10.10.2024 17.00)
  Kuvassa kolme kovaa maantiekuljetusalalta : -Kuljetusyrittäjä ja kehittäjä Seppo Ora, Maailmantason liikennelaskentaspecialisti Olavi H. Koskinen ja syntymähetkensä..

Puutavarayhdistelmän kuormatila on käsitteiltään vaikea. (10.10.2024 15.00)
Puutavarayhdistelmän kuormatila on ulkomuodoiltaan vaikeaselkoinen. Se on aina ilmavan näköinen ja kuormattuna sen ilmavastusarvot vaihtelevat suuresti.- Mutta kannattaako..

Mikä on yhden kuormakorkeus-ja kuormaleveyssentin merkitys? - Artikkelimme kymmenen vuoden takaa!!!! (10.10.2024 13.00)
Jokainen lisäsentti kuorman korkeudessa tuo 0.35 m3 (0.01m x 2,35m x 15 m ) lisäkuormaa ja jokainen lisäsentti kuorman leveydessa tuo 0.44 m3 (0.01 m x 2.95 m x..

Artikkeli vuodelra 2012: - "Monikäyttöinen ajoneuvosimulaattori" (10.10.2024 12.00)
Vemosim-ohjelmisto määrittää ja piirtää ajoneuvon nopeuden, energiankulutuksen ja päästöt metri metriltä ja sekunti sekunnilta pitkin tien paalulinjaa. Se ottaa..

Nyt tuli myrskyvaroitus - ylikorkeudet loppunee totaalisesti. (10.10.2024 11.00)
Puutavarayhdistelmien ehdoton maksimikorkeus on 4.40m maasta mitattuna yhdistelmän korkeimpaan kohtaan. Korkeuden valvonta on ollut tehokkaimmillaan vastuun kantavien..

Optimi 68 tonninen 3+5 yhdistelmä (10.10.2024 9.00)
Yhdistelmä alle 22 metrinen ja pankot 2.60 leveydellä.Kuormatilaa viidelle kolmosnipulle 7.8m2x5x3m= 117 m3 ja kolmelle 5.5 metriselle 3x5.5m7.8m2=129m3.Runkokorkeudet..

"SUURI KUSETUS" (10.10.2024 7.00)
Maxmotesti ja MetsäTranssin markkinointipropakanda ovat aiheuttaneet Terminatormyynnille ja valmistaville alihankkijoille miljoonatappiot . Lisäksi vielä paljon suuremmat..

Yksi 76 tonnisen puutavarayhdistelmän suurimmista puutteista löytyy kuormatiloista. (10.10.2024 0.07)
Yhdeksänakselisen ja 76 tonnin kokonaispainoisen kuormaimellisen yhdistelmän kuormakoko on parhaimmillaan luokkaa 52.5 tonnia. Minimissään kuormatilan koko olisi..

Autojen ja perävaunujen runkokorkeuksissa jopa 20 sentin korkeuseroja.puu76 (09.10.2024 18.00)
Puutavarayhdistelmän kuormakokoon vaikuttaa pankkojen kuormapinnnan ohella myös auton ja perävaunun runkokorkeus. Runkokorkeuksien erot sekä autossa, että perävaunussakin..

Artikkelimme kymmenen vuoden takaa: - "Puutavarayhdistelmä koostuu useista eri ilmanvastuksen osa.alueista". (09.10.2024 17.00)
Puutavarayhdistelmä jakaantuu kahteen eri perusmuotoon = tyhjä, ja kuormattu. Kolmas pienempi vaihtubva muutos tulee nosturista, joka on mukana, tai sitten ei. ..

Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistui - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa. (09.10.2024 15.00)
Puutavara-auto yhdistelmien kokonaismassat ovat Skandinaviassa Euroopan suurimmat. Ruotsissa kokonaispainot nousivat 74 tonniin ja Suomessa on ajettu jo useamman..

Puutavarapankkojen kuormatilat tolppakorkeuden ja runkoleveyden mukaan. (09.10.2024 13.00)
Puutavarapankkojen sisätilan pinta-alamitta kuormattuna on tarpeellinen ohjearvo yhdistelmän kuormatilan määräämisessä.Kuormatilan koko ilmoitetaan pinokuutiometreinä..

"SUUREN KUSETUKSEN" hyödyntäminen. (09.10.2024 12.00)
Siltä varalta, että totuus kuormatilaeroista - Alu / Terminator alkaisi käyttäjille paljastua , alkoi Exten omistamalla Alucarilla Maxmossa ,  sekä sitä ennen jo..

Mistä johtuu alupankkojen tilaavievä ylimääräinen runkokorkeus. (09.10.2024 11.00)
Alumiinipankkorunkojen (6tn) runkokorkeudet kiinnikkeineen ovat yleisimmin jopa 225 mm. Vastaavat teräspankkojen runkokorkeudet ovat matalimmillaan 120 mm ja korkeimmillaan..

Miksi "SUURI KUSETUS" ??? (09.10.2024 10.00)
  Pankkojen vertailutesti Maxmossa  tehtiin siinä hädässä , kun Terminatormallisto oli ottanut markkinajohtajuuden ohi Alumiinimiesten näennäisen keveyden ja..

Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistuu - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa. (09.10.2024 9.00)
Puutavara-auto yhdistelmien kokonaismassat ovat Skandinaviassa Euroopan suurimmat. Ruotsissa kokonaispainot nousivat 74 tonniin ja Suomessa on ajettu jo useamman..

"Suorapuomisen" kuljetusasentoloveus syö kuormatilasta 2m3-5m3 !!! (09.10.2024 7.00)
Kuormakorkeuksien kasvu kasvattaa nosturiloveuksen syömää kuormatilaa.Kuormatilaloveuksen hukan kokoon vaikuttaa nosturin asennuskorkeus. - Asennuskorkeutta puolestaan..

"Kadonneen kuormatilan metsästys" : - Puutavara-autojen kuormatilavertailu : XXL / ALU.....= viiden vuoden takaa !!! (09.10.2024 3.00)
Vasemmalla XXL paketti ja oikealla alupaketti: Kuvan vertailussa tolppakorkeus maasta on sama.Kuormatilaero näkyy kuvassa alupaketin kuorman ylikorkeutena. Kuorman..

Pankkojen leveys??? - Mistäpä se mitataan, jos se ei näy pankosta??? (09.10.2024 0.07)
Pankkojen ulkoleveys saa olla Suomen lakien mukaan maksimissaan alle 22m yhdistelmissä 2.60m, ja yli 22 metrisissä 2.55m - mutta mistä, ja mitenkä se mitataan???..

Di Olavi H. Koskinen: PUUTAVARA-AJONEUVOYHDISTELMÄN AERODYNAMIIKKA JA POLTTOAINEENKULUTUS (08.10.2024 18.00)
Ajoneuvon liikettä vastustavat voimat, jotka ovat vierintävastus, ilmanvastus sekä ajoneuvon ollessa ylämäessä nousuvastus. Myötämäessä nousuvastus on luonnollisesti..

Puutavarayhdistelmän takasumu. ja loiskuorma. (08.10.2024 17.00)
Puutavarayhdistelmä on yksi tehokkaimmista, jopa tehokkain kuorma-autoyhdistelmä takasumun, ja loiskuorman muodostajana. Takasumu häiritsee liikenteen näkyvyyttä..

2012 :- Puutavaran autokuljetuksen tehostaminen on mahdollista. (08.10.2024 15.00)
Metsätehossa on tehty tarkasteluja mahdollisuuksista suurentaa puutavara-autojen kokonaispainoja ja hyötykuormaa. Liikennevirasto on tuonut työhön kalustoteknistä..

2013: - Olavi H.Koskinen : Ykköspyörä - / paripyöräakselien maantiekuormitukset. (08.10.2024 13.00)
- Mitä suurempi tämä luku on sitä parempihan on tilanne, ja täten otetaan huomioon myös autojen tarpeen väheneminen samaa kuljetussuoriteyksikköä kohti. ..

Puutavarapankkojen vertailusimuloinnissa osoitettiin selkeät kulutus- ja tehoerot. (08.10.2024 11.00)
Ohessa DI Olavi H Koskisen simuloima 9-akselisen puutavarayhdistelmän kahdella eri tyypin pankkovarustuksella laskettuna. Simuloinnilla on selvitetty pankkojen vaikutus..

Artikkelimme vuodelta 2012: - Suomen pisin puutavarayhdistelmä ensiesiteltiin Dolicapin Kesla-huollon avajaisissa Lappeenrannassa (08.10.2024 9.00)
Suomen pisin puutavarayhdistelmä. 25.25 m. Kuvasta linkki ammattilehti.fi DAF kuvakansioon.  Kesla-huollon avajaisten yhteydessä oli juhlanäyttely, jossa ensiesiteltiin..

Artikkelimme vuodelta 2016: -"Yli-Insinööri Olavi H Koskisen vastine puutavara- yhdistelmän 39%:n päästövähennys vaatimusten tasosta Suomen osalta". (08.10.2024 7.00)
Liikenneministeriön Di Olavi H Koskinen ja "Pankkoinsinööri "Heikki Jokela aloittivat puutavarayhdistelmien polttoainekulutuksen vähentämiseen kehitettyjen aerodynaamisesti..

Hieman ylikorkea ja hieman ylileveä, ja ollaan junavaunupankon samoissa tilavuuksissa ??!!?? (08.10.2024 3.00)
Tässä on 3.20x2.60 alumiinipankkopari kuormattuna Sp- junavaunupankon kanssa samaan tilavvuuskuormaan. Junavaunupankon lastauspinta-ala on Sp-vaunuissa 7.35m2..

Kolme kovaa : -Seppo Ora, Olavi Koskinen ja Volvo. (08.10.2024 3.00)
Kuvassa kolme kovaa maantiekuljetusalalta : Kuljetusyrittäjä ja kehittäjä Seppo Ora, Maailmantason liikennelaskentaspecialisti Olavi H. Koskinen ja syntymähetkensä..

Onko puutavarayhdistelmien kulurakenteissa edelleenkin hyödynnettäviä Europotteja, - ja onko niitä kaikille osapuolille???. (08.10.2024 0.07)
Puutavarayhdistelmät ovat olleet kautta aikojen suurisyömäisimpiä rahtiautoja. Kulutukset ovat pahimmillaan lähennelleet jopa 100l/100km ja pienimmillään on päästy..

07.10.2024 18.00  Terminatorit ja TimberMaxxit suunniteltiin kaikilta osin liikenneturvallisiksi jo syntyvaiheessa.
07.10.2024 17.00  Kuormakokoeroa kasvattaa myös nippujen sisäleveys !!!
07.10.2024 15.00  Väite: Kuorman ylileveys on enempi kiinni lastauksesta, kuin pankoista:
07.10.2024 13.00  Kuorma on kuormansidonnan tärkein osapuoli.
07.10.2024 12.00  Kuormaside pankosta pankkoon vaatii kiinteäasennuksen tai ääreis stopparit ajoneuvorungolle.
07.10.2024 11.00  Irtotolppaisten pankkomallien hyödyt valmistuksessa markkinoinnissa, haitat käyttäjillä.
07.10.2024 10.00  Kumpi pahempi ???
07.10.2024 9.00  Puutavarapankon kuormapinta-ala on vaikea käsite.
07.10.2024 7.00  Ylileveys kuormattuna ei tee pankosta laitonta.
07.10.2024 3.00  Alumiiniin alhainen kimmokerroin ja myötöraja syövät käyttäjiltään "kullanarvoisia" euroja.
07.10.2024 0.07  Ruotsissa on vapaa kuormakorkeus maantieliikenteessä - mitkä ovat olleet sen vaikutukset puutavarayhdistelmiin.
06.10.2024 18.00  Kaksipuolinen kartiokkuus pelasti Terminatorit vaurioilta.
06.10.2024 17.00  Terminator -pankkomallisto on 48.5 vuotisen kehitystyön tulos.
06.10.2024 15.00  "Etsi viisi virhettä" : Tolppavirheet 7.- 10
06.10.2024 13.00  Kuormatilan ulkoleveyden maksimoiminen 2.6metriin on mahdollista alle 22m yhdistelmillä.
06.10.2024 12.00  Tiesitkö, että Terminator XXL tolppien kaareva muoto tuo sekin pankkoihin tarpeellistalisätilaa.
06.10.2024 10.00  "Etsi viisi virhettä" + 5: Tolppavirheet virheet 4.- 6
06.10.2024 9.30  Nimitysuutinen: Tomi Piskunen Speed Oy:n toimitusjohtajaksi
06.10.2024 9.00  "Etsi viisi virhettä" + 5: Tolppavirheet 1.- 3.
06.10.2024 7.00  7.Terminatoretu - ei tolpan kuormatilaa syövää yläpääviistettä.
06.10.2024 3.00  Litralla pidemmälle - Norjalainen kuljetusyritys Gasumin sopimusyrittäjäksi Suomessa
06.10.2024 0.07  Tiesitkö, että sisäpuolinen tolpanpään viiste syö "lompsasta" joka vuosi tonneja!!!
05.10.2024 18.08  Revontulia odotettavissa koko maassa viikonloppuna
05.10.2024 17.00  Muoviroskan lisääntyminen on suuri ongelma.
05.10.2024 15.00  Terminator-tekniikkaa; - "100% muoviton metallipinnoitus"
05.10.2024 13.00  Terminator ja TimberMaxx rakenne takaa viisin- jopa kymmenkertaisen värinäkeston.xxl.
05.10.2024 12.00  Metsä Group suosittelee paahderinteille luonnonhoidollista käsittelyä
05.10.2024 11.00  Puutavaryhdistelmien massat ovat kasvaneet ja nippusidonta uudistui - pankkojen kuormatila ja liikenneturvallisuus ovat nyt pankkohankinnoissa ratkaisevassa asemassa.
05.10.2024 9.00  Pankkojen ja tolppian liukuesteet ovat suuri turvallisuusetu.-Artikkeli vuodelta 2016.
05.10.2024 8.30  Vuodelta 2012 : - Markkinoitten kevein etuseinämalli Dolicapin Daffeihin.
05.10.2024 7.00  Me selvennämme Teille loka-ja marraskuun aikana mistä kaikesta johtuu Terminator-Miesten kalustoylivoima tuottavuudessa, ja turvallisuudessa.
05.10.2024 3.00  Puutavarayhdistelmän "palkka" lasketaan kuorman tonnimääräisenä laskutustuloksena. - Mitä enemmän tonneja, sitä suurempi "palkka". (-Vuodelta 2016).
05.10.2024 0.07  Puutavaravarusteluiden pintakäsittely uudelle tasolle
05.10.2024  Laajasti koneurakointi ja kuljetusalan asiaa sekä raportti Alihankinta 2024 -messuilta
04.10.2024 18.00  Pääosissa pankkomalleissamme tolpan yläpään viiste on vikapuolella, ja kaikissakin täysin turha.
04.10.2024 17.00  Mutta mikä onkaan runkokorkeuden, kiinnikkeitten,sekä tolppaviisteen merkitys???
04.10.2024 15.00  Laukaalaiselle kuljetusyrittäjä Tommi Koljoselle "Työyhteisön hyvä tyyppi" -stipendi
04.10.2024 13.00  Kuljetusalalta ratkaisuja teollisen kilpailukyvyn vahvistamiseksi
04.10.2024 12.00  Uusien autojen rekisteröinnit huimassa laskussa syyskuussa - Kuorma-autojen rekisteröinnissä varovaista kasvua
04.10.2024 11.00  Mutta mikä järki on sisäpuolisessa tolppaviisteessä???
04.10.2024 9.00  Uudet maanteiden hoitourakoitsijat aloittivat Ivalon, Kuusamon ja Kuhmon tiealueilla
04.10.2024 7.00  Tolppaholkitkin ovat kuormatilakoon pienentäjiä.
04.10.2024 3.00  XXL -tolpan kaksipuolinen kartiokkuus on ratkaisu moniin pankko-ongelmiin.xxl.
04.10.2024 0.07  Tolppamitoitus ja muotoilu vaatii tietoa ja taitoa.
03.10.2024 21.00  Nimitysuutinen: Tomi Piskunen Speed Oy:n toimitusjohtajaksi
03.10.2024 18.00  Terminator pankkomallisto on malliesimerkki nykyterästen ja nykytekniikan hyödyntämisestä.
03.10.2024 17.00  Tolppaliukuesteellä on neljä tärkeää puutavarayhdistelmän liikenneturvallisuutta ja tuottavuutta parantavaa tehtävää.
03.10.2024 15.00  "Rautahammastus" pankkorungoilla.
03.10.2024 13.00  Terminaattoreissa on särmää. (-Artikkelimmwe vuodeltaa 2013)
03.10.2024 11.00  Tuottavuus ja turvallisuus kulkevat käsikädessä.