Uutiset (päivittyy 24h/vrk)
|
KATSO TÄSTÄ 31.10. LÄHETYS! Mielenkiintoinen kattaus kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa (31.10.2025)
|
|
??UUTISET--UUTISET?? (27.09.2025)
|
|
LUE TÄSTÄ! Kesän jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - 148 sivua mielenkiintoista asiaa (02.09.2025)
|
|
Onko puutavarayhdistelmän ylimääräinen rakentaminen/ varustelu enää lainkaan järissään - ja mitä sillä haetaankaan??? (07.11.2025 8.00)
|
|
Muovittomat prosessit alkavat metsäpäästä. (07.11.2025 8.00)
|
|
Korvaavatko alumiinilokasuojat nyt vielä hyvinkin yleiset muovilokasuojat jo lähiaikoina??? (07.11.2025 7.00)
|
|
Puutavarapankkojen pintakäsittelyissä on suuria eroja. (07.11.2025 3.00)
|
|
Terminator XXL pankkomallien kehityskaari alkoi keväällä 1976, 49 vuotta , ja 39 pankkomallia sitten. (07.11.2025 0.07)
|
|
Korkeatasoisin metallien tietotaito on vain "Ruutiukko porukalla" Suomessa - mutta onneksemme on !!! (06.11.2025 20.00)
|
|
Miksi teemme nyt myös tämän kolmen lujuusluokan irtotolppaisen " TimberMaxx Evo Zinc" irtotolppaisen pankkomalliston??? (06.11.2025 19.00)
|
|
Kolme perusmetallia pinnoitteineen testattiin jo 2000-luvun alkuvuosina. (06.11.2025 18.00)
|
|
Materiaalivalinta - teräksissä ja teräksissä on suuria eroja. (06.11.2025 17.00)
|
|
"Pankan" opit, ja kokemukset 1952 - 20??: - Tositarina 31+5.. (06.11.2025 16.00)
|
|
Materiaalivalinta - teräksissä ja alumiineissa on suuria eroja. (06.11.2025 15.00)
|
|
Teräs (06.11.2025 14.00)
|
|
Vuosi 2025 on muovittoman raakapuun korjuun ja kuljetuksen varsinainen aloitusvuosi Euroopassa . (06.11.2025 11.00)
|
|
.Pankon paino : - "Pankkokevennystä Alukarikasta Terminatoreihin ja TimberMaxeihin- kymmenien vuosien ja kymmenien pankkomallien kautta". (06.11.2025 10.00)
|
|
Muovi on myrkkyä sellunkeitossa. (06.11.2025 10.00)
|
|
Pankkojen muovien pysyvyydessä erittäinkin suuria eroja, mutta aina haitallisia, ja mersäteollisuudelle äärikalliita. (06.11.2025 9.00)
|
|
Eroon muovista? (06.11.2025 8.00)
|
|
Illuusio alumiinipankkojen keveydestä , turvallisuudesta, sekä tuottavuudestakin on tekniikan historiaa. (06.11.2025 7.00)
|
|
Alumiinipankon keveys ja kilpailukyky tuottavuudessa, sekä turvallisuudessa on nykymuodossaan lopullisesti mennyttä. (06.11.2025 4.00)
|
|
Muovittoman pankkopinnoituksen "alkeet" ja TimberMaxx. (06.11.2025 0.07)
|
|
Kuka on mielestäsi vastuussa selluteollisuudelle aiheutetuista muovituhoista. (05.11.2025 20.00)
|
|
Pankkoteippaus on "turhakkeitten turhake". (05.11.2025 19.00)
|
|
Mikä on ultralujien terästen etu verrattuna alumiiniin.raakapuun korjuu-, ja kulsetusketjuissa??? (05.11.2025 18.00)
|
|
Kuumasinkittyjä Evoja liki 100 kpl heti nyt tuotantoon - varaa omasi!!! (05.11.2025 17.00)
|
|
"Pankan" opit, ja kokemukset 1952 - 20??: - Tositarina 31+4.. (05.11.2025 16.00)
|
|
Mistä johtuu monien valmistajien kuumasinkitys vastaisuus??!!?? (05.11.2025 15.00)
|
|
Pitkät roiskeläpät kannattaa poistaa. (05.11.2025 14.00)
|
|
Puutavarayhdistelmän takasumu. ja loiskuorma. (05.11.2025 13.00)
|
|
Muttta mitäpähän tuon pyrypeltin hinaaminen maksaa käyttäjälleen, sekä mitä haittoja se tuo kanssaliikenteelle??? (05.11.2025 12.00)
|
|
Onko "Pyrypelti" perävaunuteollisuutemme vuosisadan keksintö ??!!?? (05.11.2025 11.00)
|
|
"Sudenkuoppien= omatoimiset korjausmahdollisuudet. (05.11.2025 10.00)
|
|
Mistä tuo " PYRYPELTIMME" ajautui suomeen ??? (05.11.2025 9.00)
|
|
Kuorman pinta-alan koko on tärkeä tieto kuormakoon = yhdistelmän tuottavuuden määrittelyssä.( artikkeli vuodelta 2010) (05.11.2025 8.00)
|
|
Tolppakorkeuden kasvattamisesta ja "Terminoinnista" kuormatilan kasvua jopa kokonaisen kolmosnipun verran. (05.11.2025 7.00)
|
|
"Kadonneen kuormatilan metsästys": - Puutavaraauton kuormatilan koko ja kuormatilatarve vaikeaa hahmottaa.puu76 - artikkeli vuodelta 2013 (05.11.2025 3.00)
|
|
"Nippu lisää" , - ja pelkällä pankkojen vaihdolla! - vuodelta 2022 (05.11.2025 0.07)
|
|
Kertausta:- "NIPPU LISÄÄ" nykyiseen alupankko yhdistelmään - ja se onnistuukin jopa pelkällä pankkovaihdolla. (04.11.2025 21.02)
|
|
Onko se kuormausmestari kilpailu ollut suurin tuho ammattitaidolle??? (04.11.2025 15.00)
|
|
Voiko kuormasi olla myös "pommin varmasti" turvallinen?? (04.11.2025 14.00)
|
|
Heti tarkoittaa jo seuraavalla kuormalla !!??!! (04.11.2025 13.00)
|
|
Puutavarayhdistelmän aerodynaamiset ominaisuudet ovat keskimäärin luokassa erittäin huono. (04.11.2025 12.00)
|
|
Oletko löytänyt alumiinipankoista, ja alumiinivarusteista puunajolle viisaita ja tuottavia ratkaisuja. (04.11.2025 11.00)
|
|
Olisiko viisaampaa puhua raakapuu yhdistelmän tuottavuudesta ja turvallisuudesta. (04.11.2025 10.00)
|
|
Kaksi lähes identtistä pankkomallia ja molemmissa kolme lujuusluokkaa. (04.11.2025 9.00)
|
|
Kuumasinkitty pankko on erittäin korkealaatuisen tiedon ja taidon näyte. (04.11.2025 8.00)
|
|
Kuumasinkitys on ympäristöystävällinen prosessi, jossa teräkset suojataan sinkillä. (04.11.2025 7.00)
|
|
Kuumasinkityksessä käytetään yleisesti 20 vuoden pinnoitetakuuta. (04.11.2025 3.00)
|
| 04.11.2025 0.07
Sinkitys.
|
| 03.11.2025 20.00
Onko sinkki metalli?
|
| 03.11.2025 17.00
XXL Evon muovittomuus on uuden tekniikan tulevaisuutta.
|
| 03.11.2025 16.00
"Pankan" opit, ja kokemukset 1952 - 20??: - Tositarina 31+3..
|
| 03.11.2025 15.00
Terminator XXL - valmisvaraston mitat ja pankkomäärät, sekä toimitusten pinnoitevaihtoehdot.
|
| 03.11.2025 14.00
Selvyydeksi:- Toimitamme myös sinkkipohjamaalattuja pulverimaalattuja pankkomalleja tarpeen mukaan, ja rahtivapaasti.
|
| 03.11.2025 13.00
Viisiakselisten perävaunumallien välillä on yli 15% eroja painoissa ja kuormatilojen tilavuuksissa jopa 25% .
|
| 03.11.2025 12.00
Taulukko : Puutavarapankkojen kuormapinta-alaerot ja kuormakokoerot vertailussa .puu76
|
| 03.11.2025 11.00
Puutavarayhdistelmän "Terminointi" monessa tapauksessa edullisin ja tuottavin investointi.
|
| 03.11.2025 9.00
Hydrauliikkaöljyt testissä - valintoja kannattaa miettiä
|
| 03.11.2025 8.00
Miksi Terminatorien ja TimberMaxxien tolppien päät on tälläisei???
|
| 03.11.2025 7.00
Puutavarapankkojen kuormatilat tolppakorkeuden ja runkoleveyden mukaan.
|
| 03.11.2025 3.00
Yhdistelmän tarkan painon määrittäminen on kohtuuton vaatimus.
|
| 03.11.2025 0.07
Kolmen ranka/tukkinipun yhdistelmän kuormatilamaksimointi Terminatoreilla.
|
| 02.11.2025 19.00
Siirtoauton optimoinnin tietopohjaksi: - 68 tonninen 3+5 yhdistelmä .puu.
|
| 02.11.2025 18.00
Terminatoryhdistelmä on yhteensopiva paketti VO-junavaunujen kanssa - alumiinikuormatila on kiusallinen ja hidas.
|
| 02.11.2025 17.00
Tiesitkö, että .....???
|
| 02.11.2025 16.00
"Pankan" opit, ja kokemukset 1952 - 20??: - Tositarina 31+2..
|
| 02.11.2025 15.00
Onko aika ajanut alumiinin ohi puutavara-auton varustelussa ???
|
| 02.11.2025 14.00
Pankoissa on muitakin eroja,kuin materiaalierot. Huono tuottavuusluokka on käyttäjälleen kallein - ei yksin hankintahinta.
|
| 02.11.2025 13.00
Alumiinivanteet tuovat selvää hyötyä kuljetusyrityksen liiketoimintaan
|
| 02.11.2025 12.00
Miksi kilpa-autoissa on alumiinivanteet???
|
| 02.11.2025 11.00
Miksi lentokoneitten vanteet ovat lätes poikkeuksetta alumiinia - mitä etuja sillä saavutetaan??!!??
|
| 02.11.2025 10.00
Mitä mieltä ollaan alumiinivanteista - onko ne hyödyksi, vaikko haitaksi???
|
| 02.11.2025 9.00
Mitä kuumasinkitys on?
|
| 02.11.2025 7.00
Kuumasinkitys
|
| 02.11.2025 3.00
Sinkki.
|
| 02.11.2025 0.07
Kuumasinkittyjä Evoja tuotantoon - varaa omasi!!!
|
| 01.11.2025 20.00
Onko tämäkään totta???
|
| 01.11.2025 19.00
Voiko olla tottakaan???
|
| 01.11.2025 18.00
Kannanottoni Alucarin ja Metsätranssin harhauttavaan uutisointiin: " Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtä paljon puita laillisesti" .
|
| 01.11.2025 15.00
"SUURI KUSETUS" 2014
|
| 01.11.2025 14.00
Muistuuko vielä mitä tapahtui Maxmossa ???
|
| 01.11.2025 13.00
Maxmotestien valmistelun teki pankkoja ostava autoilija Vaasan, ja Turun väliltä.
|
| 01.11.2025 12.00
Muistuuko vielä tämä "ammattimiesten" tekemä suuri kusetus: - Tällä testillä luotiin uskoa alumiinivarusteitten kilpailukykyyn tuottavuudessa.
|
| 01.11.2025 11.00
Alucarin kuormatestihuijaus toi alumiinivarustelijoitten käyttäjille pitkän tuottavuus kapeikon, mutta tukee osaltaan teräspankkomiehiä.
|
| 01.11.2025 10.00
Onko tullut mietityksi sitäkään että ??!!??
|
| 01.11.2025 9.00
Terästen lujuusluokat ovat kehittyneet - alumiini on samoissa asemissa.
|
| 01.11.2025 8.00
Kuormansidonta :- vielä edelleenkin täynnä vaarallisia "sudenkuoppia" !!!!!
|
| 01.11.2025 7.00
Puutavarapankkojen lujuusluokan oikea valinta on erittäin merkittävä liikenneturvallisuus tekijä.
|
| 01.11.2025 3.00
Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
|
| 01.11.2025 0.07
Mikä jarruttaa Zetan tuloa???
|
| 01.11.2025
"SUURI KUSETUS"
|
| 31.10.2025 20.00
Kertausta - Artikkelimme / 26.09.2020: - Kuormansidonta puhuttaa ja sen ohjeistusta ollaan laatimassa. Ryhmän ajatukset alkoivat näkyä lehdistössä jo syksyn 2017 aikana. - Uusi sidontalaki voimaan 2021 .
|
| 31.10.2025 19.00
Kuorman varmistamista ja kuormakoreja koskevat vaatimukset löytyvät jatkossa yhdestä määräyksestä. - vuodelta 2022
|
| 31.10.2025 18.00
Kuormansidonta vaatii turvallisuuden takuuksi lisäpaukkuja ja sidonta-asetus moneltakin osin selvennystä.
|
| 31.10.2025 17.00
Kuormansidonta ja sen varmistus sekä kuorman merkitseminen.
|
| 31.10.2025 16.00
"Pankan" opit, ja kokemukset 1952 - 20??: - Tositarina 31+1..
|
| 31.10.2025 15.00
Kuormansidonta: -VÄITE 11.
|
| 31.10.2025 14.00
Terminator-tekniikkaa: - "Purkupankko".
|
